هشدار دامپزشکی از شیوع آنفولانزای مرغی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از شیوع آنفولانزای مرغی در استان هشدار داد و گفت: مرغداران باید شرایط قرنطینه ای را بصورت دقیق رعایت نموده و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور بدون مجوز دامپزشکی مبدأ پرهیز کنند.

«حسینی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در خصوص شیوع آنفولانزای مرغی در خراسان جنوبی و و ورود غیر مجاز مرغ زنده از این استان به سیستان و بلوچستان هشدار داد و اظهار داشت: آنفولانزای مرغی واگیری و تلفات بسیار بالایی در طیور صنعتی و روستایی دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان یادآور شد: آنفولانزای مرغی امکان انتقال به انسان را دارد و بیماری مشترک بین انسان با دام است و اهمیت زیادی دارد که مباحث کنترلی این بیماری مدنظر ما باشد.

 

حسینی خاطرنشان کرد: توصیه اکید ما این است که از خرید مرغ زنده و کشتار آن در معابر و منازل خودداری شود، روستائیان و کسانی که پرورش طیور در را دارند طیورشان را داخل قفس هایی محصور کنند زیرا ارتباط آنها با پرندگان آزاد پرواز راه های اصلی انتقال بیماری به طیور روستایی است.

 

وی افزود: همچنین براساس تصمیم استانداری کامیون های ورودی مرغ زنده و ماشین هایی که غیر مجاز مرغ زنده را وارد استان می کنند به سمت کشتارگاه های مجاز استان هدایت خواهند شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: با توجه حجم گسترده ورود مرغ زنده بصورت غیر مجاز از مقصد خراسان جنوبی، امکان مبتلا شدن مرغداری‌های صنعتی و بومی به این بیماری محتمل خواهد بود.

کد خبر 1016946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha