جوانان امروز با الگوگیری از حضرت زهرا(س) از حق امام زمان خود دفاع کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) محور حق در بین مردم هستند، گفت: وظیفه ما دفاع از حق است، امروز ما باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) از حق امام زمان(عج) دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» شامگاه دوشنبه ۲۹ دی ماه در مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین منابع حق و باطل نهج‌البلاغه است. پس از قرآن کتابی بالاتر از نهج‌البلاغه وجود ندارد که حق و باطل را به خوبی بیان کرده باشد. 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حق‌شناسی نیاز به معیار و مبنا دارد، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند حق و باطل همیشه شفاف نیست یعنی سیاه یا سفید نیست گاهی به رنگ خاکستری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه گاهی مومنان دچار شرک می‌شوند، اظهار کرد: همیشه دشمن از کسانی استفاده می‌کند ایمان آنها به شرک آلوده است، خلط باطل و حق سبب می‌شود که رسالت مومنان حقیقی سنگین شود. چراکه دشمنان از خلط حق و باطل به عنوان حربه بر علیه اسلام استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) محور حق در بین مردم هستند، ابراز کرد: تاریخ اسلام را حتما مطالعه کنید، صدا و سیما تاریخ اسلام را برای جوانان تبیین کند که مردم با شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ آشنا شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در داستان دفاع از حق باید از معیار منطق و عقلانیت استفاده کرد، تصریح کرد: مرحوم علامه امینی در کتاب خود برای دفاع از حق امیرمومنان امام علی(ع) از منطق و عقلانیت استفاده کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به ۶ قسمت از روش‌های حضرت‌ زهرا(س) در دفاع از حق، عنوان کرد: صدمات روحی که حضرت زهرا(س) در دفاع از حق امیرمومنان امام علی(ع)‌ به عنوان امام، دیدند بیشتر از صدمات جسمی است که به ایشان وارد شد.

وی افزود: برای تعیین جانشین پیامبر(ص) ده‌ها شاهد در تاریخ وجود دارد، پس از رحلت پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) به عنوان خواص درباره جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) سکوت نکردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دفاع از حق نباید تنها دنبال نتیجه بود، اظهار کرد: قرآن کریم درباره دفاع از حق می‌فرماید باید حجت بر مردم تمام شود حتی اگر به نتیجه مطلوب نرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خطبه حضرت زهرا(س) نشانه علم بی پایان ایشان است، ابراز کرد: خطبه فدک خطبه دفاع از ولایت است، این خطبه یک گام حضرت زهرا(س) در دفاع از حق امیرمومنان امام علی(ع) بود.

وی  افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از حق ولایت امیرمومنان امام علی(ع) از تبلیغ چهره‌به چهره هم استفاده کردند، ماجرای غدیر خم را بارها برای مردم بیان کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشی از حضرت زهرا(س) دردفاع از حق، گفت: در پاسخ به این شبهه که چرا امیرمومنان امام علی(ع) خود از حق ولایت خود دفاع نکردند حضرت زهرا(س) این پاسخ را به اصحاب دادند که مثل امام همچون کعبه است و مردم باید به او مراجعه کنند نه اینکه او به دنبال مردم برود.

  حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه در تشکیل نظام سیاسی و اداره حکومت جامعه اسلامی، مشروعیت امام را مردم تعیین نمی‌کنند بلکه خداوند مشخص می‌کند اما مقبولیت آن با مردم است، ابراز کرد: باید میدان اداره جامعه به امام معصوم(ع) داده شود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت می‌فرمایند اگر حق را از جای خود برنداشته بودند و می‌گذاشتند حق طبق دستور الهی در جای خود بماند مردم در توحید اختلاف نمی‌کردند. تجلی توحید در امامت است، اگر مردم حق امامت را می شناختند در جامعه اختلاف ریشه‌کن می‌شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه روش دیگر حضرت زهرا(س) در دفاع از حق ولایت امیرمومنان امام علی(ع) رفتن به درب منازل اصحاب بود، عنوان کرد: حضرت چهل صباح به همراه حسنین و امیرمومنان امام علی(ع) به درب منازل اصحاب می‌رفتند و می‌فرمودند با دفاع از حق ولایت امیرمومنان امام علی(ع) خداوند را یاری کنید.

  حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هرکس مدافع حق باشد باید با هر وسیله‌ای از آن دفاع کند، ابراز کرد: گاهی با جان، قلم و گاهی هم با آبرو باید از حق و دین دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به گام دیگر حضرت زهرا(س) در دفاع از حق، گفت: استفاده از روش عاطفی گام دیگر حضرت در دفاع از حق بود، گاهی احساس و عاطفه به کمک دفاع از حق می‌آیند، گریه حضرت زهرا(س) برای حق ضایع شده امیرمومنان امام علی(ع) گام چهارم ایشان در دفاع از حق است که احساسات عاطفی مردم را در این زمینه تحریک کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در خانه، کنار قبر پیامبر(ص)، قبرستان بقیع و احد برای حق ضایع شده امیرمومنان امام علی(ع) گریه می‌کردند و جانشینی ایشان را یادآوری می‌کردند.

   حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گام دیگر حضرت زهرا(س) در دفاع از حق امیرمومنان امام علی(ع) وصیت‌نامه ایشان، عنوان کرد: در این وصیت‌نامه حضرت از اصحاب رسول خدا(ص) قهر کرده و وصیت می‌کنند که هیچ کس حق ندارد در تشیع ایشان حاضر شوند یا نشانی از قبر ایشان را داشته باشند.

وی با اشاره به گام دیگر حضرت زهرا(س) در دفاع از حق امیرمومنان امام علی(ع) اظهار کرد: اعلام رسمی در عدم بیعت و عدم رضایت ایشان از جریان‌های حاکم در مدینه یکی دیگر از گام‌های ایشان در دفاع از حق بود.

استاد حوزه علمیه وظیفه ما دفاع از حق است، گفت: امروز ما باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) از حق امام زمان(عج) دفاع کنیم.

کد خبر 1017036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha