ثبت ۶ گروه نمایش کانون های مساجد ایلام در طرح ملی ایران قوی/ استقبال بی نظیر از اجرای طرح ملی  ایران قوی در ایلام

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق با استقبال بسیار خوب کانون های مساجد استان ایلام در حال اجرا است، گفت: تا کنون ۶ گروه نمایش کانون های مساجد استان ایلام در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان اینکه خوشبختانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان استقبال بسیاری خوبی از اجرای طرح ملی ایران قوی داشته اند، اظهار کرد: در طرح ملی ایران قوی بر اساس ثبت آمار و فعالیت های کانون های مساجد با توجه به پارامترهایی که توسط ستاد همان کانون فرهنگی‌هنری مساجد طراحی شده است به کانون ها امتیارهایی اختصاص پیدا می کند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری که بیشترین امتیاز را در طرح ملی ایران قوی‌ کسب کنند مورد تشویق و تجلیل قرار می گیرند، ابراز کرد: بعد از جمع بندی امتیازات کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد، مبالغی به عنوان سرانه به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری این کانون‌ها اختصاص یافته و به حساب کانون ها واریز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه جمعیت جوان و نوجوان، مخاطب فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای جذب جوانان به مساجد است، گفت: فعالیت های جمعی مانند سرود، تئاتر، اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی از جمله  طرح تلاوت نور از جمله فعالیت هایی است که در طرح ملی ایران قوی با حضور جوانان و نوجوانان مورد تاکید است و دارای امتیارت خوبی برای کانون ها خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: گروه‌های سرود گروه نمایش گروه تئاتر هم باید در این سامانه ثبت شوند که کانون های استان، الحمدالله در این باره فعالیت‌هایی  خوبی را به ثبت رسانده است و شاهد بیشترین مشارکت مدیران، رابطان و اعضای کانون های مساجد استان در طرح ملی ایران قوی هستیم، خوشبختانه در حال حاضر نیز در بحث بروزرسانی گروه‌های سرود رتبه اول در کشور و  در بحث آشنایی با خبرنگاری در کشور رتبه چهارم را  در سطح کشور داریم که الحمدالله با حضور جوانان و نوجوانان در حال اجراست.

 

وی گفت:هم اکنون در بحث آشنایی با هنرهای تجسمی رتبه پنجم را در بین ستادهای استانی داریم، در بحث آشنایی با فناوری اطلاعات تا این لحظه در رتبه ۴ کشوری  قرار داریم و در بحث  پرسش‌نامه‌های کانون‌های رابط نیز بین استان‌های کشور چهارم هستیم، در بحث دوره آموزش عمومی رتبه چهارم را در بین ستادهای استانی داریم  و تا این لحظه در بحث میزان مشارکت روستایی در  طرح ملی ایارن قوی،  در رتبه دوم منطقه ای قرار داریم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: خوشبختانه  استقبال بسیاری خوبی از اجرای طرح ملی ایران قوی از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام شده است و هم اکنون ۳۰۷ کانون فرهنگی هنری مسجد این استان با هماهنگی های انجام شده مشارکت فعال بسیار مناسبی در اجرای طرح ملی ایران قوی دارند.

 


وی با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در ۳ شبستان و ۱۲ رواق برگزار می شود، ابراز کرد:  این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «هنر» و «نوآوری» و ۱۲ رواق نور، رواق کتاب، رواق دانش،  رواق همدلی،  رواق رسانه، رواق سرود، رواق فیلم، رواق نمایش،  رواق ترنج، رواق قلم، رواق کارآفرینی و رواق فن آوری اجرا می شود که کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان می توانند تا ۲۲ بهمن سال جاری با مراجعه به سامانه بچه های مسجد فعالیت مرتبط با هر شبستان و رواق را در این سامانه ثبت و امتیارت مربوطه را کسب کنند.

 

 حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه رواق نمایش یکی از رواق های تعریف شده در طرح ملی ایران قوی است، ابراز کرد: هنرهای نمایشی ابعاد تأثیر گذاری بر فرهنگ دارند و نماد خلاقیت و پویایی هنر هستند. در طرح ملی ایران قوی شکل گیری رواق نمایش در کانون های فرهنگی هنری با ثبت گروه ها و دریافت و انتشار آثار نمایشی می تواند در اثبات هویت  هنری آن ها موثر بوده و رشد هنر بچه های مسجد را در پی داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه ۶ گروه نمایش در این استان تا کنون در رواق نمایش توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: رشته های رواق نمایش شامل بخش صحنه ای، خیابانی، عروسکی، پانتومیم، تعزیه، جنگ، استندآپ است و شاخص های کسب امتیاز در این رواق ثبت گروه نمایش و  تولید نمایش است که کانون های مساجد استان می توانند از امتیازات این بخش در سامانه بچه های مسجد با ثبت گروه نمایش بهره مند شوند.

 

 

 

کد خبر 1017064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha