انتشار کتاب «برگی از دفتر آفتاب» به قلم عضو کانون «دوستان ‌آسمانی»

گواهیان از چاپ و انتشار کتاب «برگی از دفتر آفتاب» داستان زندگی آیت الله «سید ابوالقاسم شفیعی» به قلم «مهدی فصاحت» عضو کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کتاب «برگی از دفتر آفتاب» به قلم «مهدی فصاحت» داستان زندگی عالم پارسا، آیت الله «سید ابوالقاسم شفیعی» از علما شهرستان جهرم چاپ و منتشر شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» افزود: این کتاب در 185 صفحه و با تفریظ آیت الله «علی کریمی جهرمی» و مقدمه ای از آیت الله «احمد بهشتی» عضو مجلس خبرگان رهبری و «عبدالمجید رحمانیان» از نویسندگان شهرستان جهرم منتشر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب در هشت فصل به زیور تبع آراسته شده است، عنوان کرد: شجره طیبه، در پی کسب علم، پیوند مودت و رحمت، خستگی ناپذیر، پا به پای انقلاب، پرواز تا ملکوت، بانویی فرهیخته و اسناد و تصاویر فصل های این کتاب را شامل می شود.

 

گواهیان با اشاره به اینکه این کتاب در شمارگان 500 نسخه به همت انتشارات «مصلی» به بازار نشر عرضه شده است، بیان کرد: کتاب «برگی از دفتر آفتاب» به قیمت 20 هزار تومان در کتاب فروشی های معتبر عرضه می شود.

 

در بخشی از تفریظ این کتاب آمده است: از سال آغازینی که این عالم فرزانه به جهرم آمدند تا پایان زندگی وی جلوه های معنوی و روحانی و اخلاقی متعددی از آن انسان شریف و روحانی بزرگوار را شاهد بودیم.

 

آن دانشمند پر ارج اسلامی در سفر به جهرم مفتخر به دامادی مظهر تقوا مرحوم آیت الله آقای «سید علی اکبر آیت اللهی» گردید. نکته تازه و قابل توجه که از قرائنی استاده می شود این است که او مورد علاقه وافر آن بزرگوار بوده و در نزد ایشان جایگاهی خاص داشته به طوری که اسراری را که برای کسی بازگو نمی کرده احیاناً به او می گفته اند.

 

به گزارش شبستان، آیین رونمایی از کتاب «برگی از دفتر مهتاب» و بزرگداشت آیت الله شفیعی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در قالب رواق «نور» در طرح ملی «ایران قوی» به اجرا در آمده است.

 

آيت‌الله شفيعی از علمای شهرستان جهرم بوده که نقش او در دوران ستم شاهی و در راستای ارشاد و هدایت مردم و همچنین مبارزه علیه دژخیمان آن زمان بارز و شاخص بوده است.

 

وی همدوش با ديگر علمای بزرگ جهرم در تقويت بنيه اعتقادی و اخلاقی جوانان آن روز نقش بسياری داشت و در دوران پيروزی انقلاب و اوج خفقان آن روز اين تواضع و اخلاق در كنار سخنرانی‌های اعتقادی اين عالم ربانی بسيار تأثيرگذار بوده است.

کد خبر 1017080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha