خروج ۷۲۱ مددجو از چرخه حمایت

توانمند سازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال از مهمترین اهداف کمیته امداد امام خمینی(ره) است که در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام می شود.

خبرگزاری شبستان/اراک:

کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای تاسیس با هدف امداد رسانی به نیازمندان و محرومین جامعه و به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد. این نهاد حمایتی همواره از همان ابتدا به دستگیری از نیازمندان و محرومین پرداخته و چتر حمایتی خود را در سراسر ایران اسلامی گسترانده است.

 

این نهاد حمایتی بعد از گذشت مدتی از فعالیت دیگر تنها به حمایت از نیازمندان و محرومین نپرداخت و با تلاش های علمی و کارشناسی شده پا را از حمایت مالی و معیشتی فراتر گذاشت و با ایجاد اشتغال پایدار، آموزش، کاریابی و ... به توانمند سازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایت پرداخت.

 

استان مرکزی نیز در این راستا فعالیت های گسترده ای انجام داده و با توانمند سازی مددجویان، ایجاد اشتغال پایدار برای این عزیزان و کاریابی گام های موثری را در راستای توانمند سازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایتی برداشته است تا جایی که علاوه بر توانمند سازی بسیاری از این عزیزان علاوه بر اشتغال خود و کار آفرینی بسیاری دیگر از افراد را نیز بکار گرفته و سبب ایجاد اشتغال شده اند.

 

در این خصوص گفتگویی با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی و فعالیت های انجام شده در این راستا داریم.

خروج بیش از 700 مددجو از چرخه حمایت طی 9 ماهه سال جاری

 

«مجید مشهدی» با اشاره به خروج ۷۲۱ مددجو از چرخه حمایتی، گفت: با فعالیت ها و تلاش های انجام شده طی ۹ ماهه سالجاری تعداد ۷۲۱ مددجو به دلیل ایجاد اشتغال پایدار از چرخه حمایتی کمیته امداد استان مرکزی خارج شدند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی، توانمندسازی را مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت کمیته امداد دانست و افزود: از این تعداد ۵۵۹ نفر با سرپرست مرد و ۱۶۲ نفر با سرپرست زن بودند که با ایجاد اشتغال به خودکفایی و توانمندی رسیدند.

 

وی با اشاره به حمایت های مالی و تسهیلاتی که کمیته امداد به مددجویان به منظور ایجاد اشتغال و توانمند سازی ارائه می دهد بیان کرد: به همت حوزه اشتغال کمیته امداد استان مرکزی در ۹ ماهه سالجاری ۱ هزار و ۴۳۷ طرح اشتغال با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت کردند.

 

 برگزاری دوره های آموزشی اشتغال برای مددجویان

مشهدی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دوره‌های آموزشی اشتغال ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: کمیته امداد با همکاری فنی و حرفه ای و دیگر نهاد ها با برگزاری دوره های آموزشی برای مددجویان کمک شایانی به توانمندی آنان می کند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد برای ایجاد کسب ‌و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

 

وی افزود: استعدادسنجی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی، ارائه آموزش‌های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت است که تا کنون در این راستا نیز تلاش های خوبی انجام شده است.

حمایت از طرح های نوآورانه مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنانش به حمایت از طرح های نوآورانه مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: این کار نیز راه دیگری در راستای حمایت از مددجویان و تشویق آنان به ایجاد اشتغال و توانمند شدن است.

 

مشهدی با اشاره به فعالیت صندوق نوید و ثبت نام این صندوق از طرح‌های نوآورانه مددجویان تحت حمایت اضافه کرد: این صندوق با همکاری کمیته امداد و بنیاد برکت به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال در مناطق محروم و ایجاد بسترهای کارآفرینی برای افراد مستعد تشکیل شده است.

 

وی افزود: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت طرح‌ خود به آدرس navidfund.com مراجعه و با ثبت درخواست خود از تسهیلات قرض الحسنه و یا بلاعوض بهره‌مند شوند.

 

ارائه آموزش اشتغال برای مددجوی تحت حمایت

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال جاری تعداد ۳ هزار و ۸۶۷ نفر از مددجویان تحت حمایت از آموزش‌های اشتغال کمیته امداد استان مرکزی بهره‌ مند شدند، گفت: برگزاری آموزش اشتغال از اقدامات کمیته امداد در مسیر توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

 

مشهدی با اشاره به شرایط این روزها و شیوع ویروس کرونا بیان کرد: ارائه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای از طریق حضوری با تعداد محدود، غیر حضوری (مجازی) وچهره به چهره( کاربردی) به مددجویان تحت حمایت از آموزش های برگزار شده در این مدت بوده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی بهره گیری از فضای مجازی و راستای آموزش مددجویان را راهی برای سلامت این عزیزان در ایام کرونا دانست و بیان کرد: این دوره ها با استقبال خوبی از سوی مددجویان روبرو شد.

 

اجرای ۱ هزار و ۴۳۷ طرح اشتغال در استان مرکزی

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح های اشتغال زایی در استان گفت: به همت حوزه اشتغال کمیته امداد استان مرکزی در ۹ ماهه سالجاری ۱ هزار و ۴۳۷ طرح اشتغال با اعتبار ۵۶ میلیارد و ۳۵۷ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال دریافت کردند.

 

وی افزود: مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد برای ایجاد کسب ‌و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

 

مشهدی استعدادسنجی مددجویان، اعطای تسهیلات بانکی، ارائه آموزش‌های تخصصی و نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های خودکفایی را از جمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به توانمندی مددجویان تحت حمایت دانست و گفت: امید است با این فعالیت ها بتوانیم گامی موثر در راستای توانمند سازی مددجویان برداریم.

نظارت بر طرح های اشتغال مددجویی از فعالیت های امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه نظارت کارشناسی بر طرح های اشتغال ایجاد شده یکی از مهمترین کارهای امداد است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۶ هزارو ۲۵۷ نظارت فنی و کارشناسی از طرح‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت انجام دادند.

 

وی با تاکید بر اینکه اجرای بازدیدهای فنی از طرح‌های اشتغال از اتلاف وقت و هزینه مجریان جلوگیری کرده و می تواند به تسهیل شرایط برای توانمند سازی خانواده‌ها کمک کند، افزود: ایجاد اشتغال پایدار، مولد و درآمد زا  از اهداف نظارت در واحد اشتغال است.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه پیشگیری از انحراف سرمایه تحویلی به مددجویان، کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان شاغل، ارتقای سطح علمی و آگاهی مجریان طرح های اشتغال از طریق آموزش چهره به چهره توسط ناظرین فنی، پیشگیری از بروز خسارت به طرح‌های اشتغال، آموزش بیمه و بازاریابی محصولات مددجویان از نقاط قوت بازدیدهای فنی و کارشناسی دانست و اضافه کرد: در ۹ ماهه سال گذشته ۱۳ هزارو ۱۷۹ نظارت فنی و کارشناسی از طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان مرکزی انجام شده که در سال جاری به نسبت مشابه سال قبل رشد داشته است.

 

مشهدی اضافه کرد: تمام تلاش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی توانمند سازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی است که در این راستا از تمام  توان و امکانات استفاده می کند تا بتواند گام موثری در راستای توانمند سازی مددجویان و ولی نعمتان انقلاب بردارد.

کد خبر 1017104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha