رفع تصرف از ۱۸ هزار مترمربع از اراضی ملی در رضوانشهر

سردار ملکی از رفع تصرف ۱۸هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۸۰ ميليارد ريال در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

سردار «عزيزاله ملكی» امروز (سه‌شنبه، ۳۰ دی) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت رفع تصرف از اراضی ملی در استان گفت: در پی دريافت گزارش تصرف اراضی ملی توسط افرادی در يكی از مناطق ییلاقی شهرستان رضوانشهر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 


فرمانده انتظامي گیلان افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی به همراه كارشناس اداره منابع طبیعی براي پيگيری موضوع به محل اعلامی اعزام شدند.

 


وی با بیان اینکه در بازدید از زمين مورد نظر مشخص شد، ۲ نفر ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده‌اند اعلام کرد: این افراد به صورت غيرقانونی اراضی را به وسیله سيم‌خاردار و پرچین محصور کرده‌اند.

 


این مقام ارشد انتظامی با بيان اينكه در اين رابطه پرونده قضائی تشكيل شد ادامه داد: با حكم قضائی و به استناد تبصره يک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

 


ملكی با اشاره به اینکه متهمان ۴۰ و ۴۵ ساله اين پرونده به مرجع قضائی معرفي شدند تصریح كرد: كارشناسان ارزش زمين‌ تصرف شده را ۱۸۰ ميليارد ريال برآورد كردند.

 


وی در پايان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند.

کد خبر 1017259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha