جمع آوري ۵۶ معتاد متجاهر در زابل تادستگيري قاتل جوان زابلی درکمتر از۲۴ ساعت

اخبار انتظامی سیستان و بلوچستان مورخ ۳۰دیماه/جمع آوري ۵۶ معتاد متجاهر در زابل تا دستگيري قاتل جوان زابلی درکمتر از۲۴ ساعت

فرمانده انتظامي شهرستان زابل از جمع آوري 56 معتاد متجاهر،در اجراي طرح ارتقاءامنيت اجتماعي دراین شهرستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ" احمد ثمره حسینی" در تشريح اين خبر اظهار داشت: به منظور پیشگیری از جرائم و ايجاد محيطي امن و آرام براي شهروندان طرح جمع آوري معتادان متجاهر در سطح شهرستان زابل طی 48 ساعت گذشته به اجرا در آمد.


وي افزود: در این طرح، پليس مبارزه با مواد مخدر با همکاري دیگر رده های عملیاتی شهرستان، 56 نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب را جمع آوري کردند تا پس از طي دوران درمان در مراکز بازپروري و کمپ ترک اعتياد به کانون گرم خانواده ها بازگردند.

 

فرمانده انتظامی زابل با بيان اينكه عواقب اعتیاد به موادمخدر بسیار گسترده است و مقابله با آن نيازمند به عزمی همگانی است تصريح کرد: لازم است با آموزش مهارت هاي زندگي و حمايت و آگاه سازي اين افراد از بروز نابساماني ها در جامعه جلوگيري شود.

 

این مقام انتظامی با اشاره به استمرار این طرح با توجه به مطالبات و استقبال شهروندان خاطرنشان کرد: پليس با عزم جدی در راه برخورد با این آسیب اجتماعی وارد شده است و در این مسیر لازم است ساير سازمان های مسئول بیش از پیش پاي کار باشند و بر ارتقای امنیت پایدار کوشا باشند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسايي و دستگيري قاتل جوان 21 ساله زابلی در کمتر از 24 ساعت از وقوع جنایت، خبر داد.

 


سرهنگ "احمد ثمره حسینی"  در تشريح جزئیات اين خبر بیان داشت: در تاریخ 23 دی ماه سال جاری در پي قتل مسلحانه جوانی 21 ساله در یکی از محلات شهرستان زابل موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس آگاهي این شهرستان  قرار گرفت.
وي افزود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در محل و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد این جوان طی یک نزاع دسته جمعی با شلیک سلاح شکاری یکی از طرفین درگیری به قتل رسیده و متهم از محل متواری شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: با تحقيقات و بررسي هاي انجام شده ضارب اصلی که جوانی 23 ساله بود شناسايي شد.
سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: درنهایت با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در کمتر از 24 ساعت از وقوع جنایت شناسایی، و متهم در يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک قبضه سلاح شکاری غیر مجازی که بوسیله آن مرتکب قتل شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه قتل را انتقام جويي به دلیل اختلافات قبلي عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: طی یک عملیات منسجم دیگر همدستان متهم نیز دستگیر و پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با تاکيد بر اينکه بزرگان طوايف وریش سفیدان نقش بسزايي در پيشگيري از نزاع هاي دسته جمعي دارند و مي توانند اختلافات طايفه اي و قديمي را حل و فصل و طرفين را به سازش دعوت کنند گفت: با مشارکت و ورود بزرگان طوايف وریش سفیدان است که مي توان از وقوع بسياري اتفاقات ناگوار مانند قتل ، نقص عضو و صدمات جبران ناپذیر جلوگيري کرد.

 

دستگیری 5 سوداگر مرگ با یک تن مواد افیونی

 

تکاوران پلیس با متلاشی کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی در شهرستان ایرانشهر، ضمن دستگیری 5 سوداگر مرگ، یک تن و2 کیلو تریاک کشف کردند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: تیم های عملیات ویژه پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "ایرانشهر" با اشراف اطلاعاتی به سرنخ هايي مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از شهرستان مذکور به مرکز کشور دست يافتند.
وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق صعب العبور، سرانجام عصر روز گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا و یک دستگاه پژو 405 در یکی از محورهای فرعی این شهرستان در حال انتقال محموله مواد مخدر به سمت شهرستان "دلگان" بودند، شناسایی و آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اعضای این باند مسلح پس از طی مسافتی در یک منطقه کوهستانی در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد که در این عملیات نفس گیر یک ساعته با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، 5 نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودروهای توقیفی از قاچاقچیان یک تن و 2 کیلو و 260 گرم تریاک را به همراه 2 قبضه سلاح کلاش با 88 فشنگ و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز با 13 فشنگ مربوطه کشف کردند.
وی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه ها و ورودی های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

 

كشف 5 میلیارد ریالی دستگاه ماینرفاقد مدارک در "سیب و سوران"

 

سرپرست انتظامي شهرستان سیب و سوران از كشف 9 دستگاه ماینر استخراج ارز ديجيتال فاقد مدارک قانونی به ارزش 5 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.


سرهنگ "حسین نوری فرید" ظهار داشت: در پی دریافت گزارش هاي مردمي مبني بر راه اندازی مزرعه تولید ارز دیجیتالی بیت کوین در یکی از روستاهای شهرستان سیب و سوران، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

 

وي افزود: ماموران کلانتری پس از بررسي هاي تخصصي و ميداني و اطمينان از صحت گزارش هاي واصله، با هماهنگي قضائي و حضور نماینده اداره برق به محل اعزام و موفق به كشف 9 دستگاه ماینر استخراج ارز ديجيتال  و یک دستگاه لب تاب فاقد هرگونه اسناد و مدارك قانوني شدند.

 

سرپرست فرمانده انتظامي شهرستان سیب و سوران با اشاره به دستگيري یک نفر در این رابطه گفت: كارشناسان ارزش ریالی كشفيات اين عمليات را 5 میلیارد ريال برآورد كردند.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد،اظهار داشت: کسانی که قصد استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال دارند می بایست از اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره برق مجوزهای قانونی را دریافت کنند، در غیر این صورت هرگونه فعالیت در این زمینه غیر قانونی بوده و دستگاه های مورد استفاده آنها نیز مشمول قاچاق شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
 

 

دستگیری عاملان تیراندازی در هامون

 

دستگیری عاملان تیراندازی در هامون

فرمانده انتظامي شهرستان هامون از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به سوی شهروندی در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، سرهنگ "غلامرضا شهرکی" اظهار داشت: برابر اعلام مرکز فوريت هاي پليس 110 شهرستان مبني بر وقوع يک مورد تیراندازی منجر به جرح در يکي از روستاهای توابع شهرستان هامون و مجروح شدن یکی از شهروندان، موضوع به صورت ويژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی ماموران این شهرستان قرار گرفت.

 

وي افزود: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته هویت متهمان مشخص و 2 نفر از عاملان تیراندازی در کمتر از 4 ساعت طی عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان هامون با بیان اینکه علت ارتکاب جرم، اختلافات خانوادگی بوده است، خاطر نشان کرد: در اين خصوص پرونده تشکيل و تحت رسیدگی می باشد.

 

سرهنگ شهرکی در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با اقتدار تمام با افرادي که قصد ايجاد ناامني و رعب و وحشت در شهرستان داشته برخورد قاطع و قانوني می کند،گفت: از همه شهروندان انتظار می رود جهت حل و فصل دعوی و اختلافات خود به مراجع قضائی و قانونی مراجعه کنند.

کد خبر 1017268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha