کارخانجات ریسندگی با ظرفیت کامل کار می کنند

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: با توجه به افزایش ظرفیت صنایع ریسندگی و تولید پوشاک؛ همه این صنایع با ظرفیت کامل کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، افسانه محرابی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که کارخانجات ریسندگی در بحث تحویل نخ ها؛ نقد پول می‌گیرند و یک ماه بعد تحویل می‌دهند افزود: سال گذشته ظرفیت ریسندگی کارخانجات ۴۸ هزار تن بود و ظرفیت تولید پوشاک نیز حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است که همه مشغول به کار هستند.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: سال گذشته ۱۲۰ هزار تن پنبه برای صنایع نساجی نیاز داشتیم که با توجه به افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی در پایان سال گذشته، ۹۸ هزار تن واردات و ۶۰ هزار تن نیز پنبه تولید داخل مصرف شد. به دلیل افزایش نرخ ارز؛ پنبه وارداتی گرانتر است و نیازی به تعرفه ندارد.


وی گفت: اکنون که قیمت واردات پنبه ۱۰ هزار تومان گران‌تر از پنبه تولید داخل است، افزایش تعرفه؛ هیچ توجیهی ندارد.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت افزود: البته واردات پنبه نیز به دلیل تحریم دشوار است و بر این اساس به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم هر چه پنبه تولید کنند، می‌خریم.


محرابی گفت: در سال ۹۷ تقاضای بسیار زیاد و کاذب برای مواد اولیه صنایع نساجی در پتروشیمی وجود داشت، اما با ظرفیت سنجی واحد‌های پلی استر، نیاز واقعی مشخص شد.


وی با بیان این که تولید پتروشیمی‌ها بسیار بیشتر از نیاز صنایع نساجی است، افزود: برای پتروشیمی تندگویان کف عرضه را مشخص کرده ایم که هفته‌ای شش هزار تن است.


محرابی گفت: عرضه مواد اولیه صنایع نساجی به وسیله پتروشیمی‌ها مناسب نبود در حالی که این روند باید مستمر و هفتگی باشد.


وی افزود: در ۹ ماهه گذشته پتروشیمی تندگویان ۳۲۰۰ تن در هفته مواد اولیه صنایع نساجی (گرانول پِت) را عرضه کرده و فقط سه هفته این میزان شش هزار و ۵۰۰ تن در هفته بوده است.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: پتروشیمی تندگویان گرانول پت را در بورس عرضه می‌کند، اما در قراردادها؛ زمان تحویل یک ماه تا سه ماه است که این روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.


محرابی درباره گزارش پخش شده از صدا و سیما درباره صنایع نساجی نیز گفت: در این گزارش با واحد‌هایی مصاحبه شده است که مشخص نیست به چه دلیل تعطیل شده اند و باید دلیل تعطیلی این واحد‌ها در گفتگو با انجمن‌ها و صنف‌های خودشان بررسی می‌شد، زیرا اکنون صنایع ریسندگی کشور با ظرفیت کامل کار می‌کنند.

کد خبر 1017414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha