برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «سیاست خانواده در جهان»

پنجمین جلسه از سلسله جلسات نقد کتاب با موضوع نقد کتاب «سیاست خانواده در جهان» به همت پژوهشکده زن و خانواده حوزه علمیه خواهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پژوهشکده زن و خانواده پنجمین جلسه از سلسله جلسات نقد کتاب با موضوع نقد کتاب «سیاست خانواده در جهان» را به صورت وبیناری برگزار می کند.

در این جلسه خانم دکتر شهلا باقری، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، دانشیار گروه جامعه شناسی و معاون پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی کتاب «سیاست خانواده در جهان» را نقد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده به عنوان کارشناس و خانم دکتر کاردوانی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز به عنوان دبیر در این نشست حضور خواهند داشت.

این نشست روز پنجشنبه دوم بهمن ماه 1399 از ساعت 10 تا 12 به صورت وبیناری در سالن نشست های پژوهشکده زن و خانواده برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک http://live.mou.ir/wrcبه صورت برخط در این نشست شرکت کنند.

 

گفتنی است،  کتاب «سیاست خانواده در جهان» نوشته «میهائلا روبیلا» و ترجمه سید محمدحسین چاوشیان در ۲۹ فصل می باشد که در هر فصل، نخست به تحلیل تأثیر بافت تاریخی ـ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی بر خانواده و روند سیاست‌گذاری در حوزه خانواده در کشورهای مختلف اشاره می‌شود و در ادامه ویژگی‌های خانواده در این کشور‌ها و نیز وضعیت پژوهش‌های حوزه خانواده بمثابه پیش‌زمینه برای تدوین سیاست‌های مبتنی بر مستندات برشمرده می‌شود.

در این نوشتار پیشرفت‌های نظری در حوزة سیاستگذاری اجتماع، عملکرد‌های مختلف بنیان خانواده بحث و بررسی می‌شوند و در نهایت اجرای سیاست‌های حوزه خانواده و ارزیابی این سیاست‌ها نیز در آن کشور‌ بررسی می‌شوند.

در سال 1398 انتشارات «دفتر مطالعات و تحقیقات زنان» این کتاب 816 صفحه‌ای  را در 400 نسخه به چاپ رسانده است.

 

 

کد خبر 1017509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha