شهردار «مونمانی» طرح تعطیلی مساجد در فرانسه را محکوم کرد

شهردار یکی از شهرهای فرانسه بعد از اینکه یک مسجد در حوزه او متهم و به بهانه مبارزه با رادیکالیسم تعطیل شد ،کمپین دولت علیه جدایی طلبی اسلامی را به شدت مورد مخالفت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، شهردار یکی از شهرهای فرانسه بعد از اینکه یک مسجد در حوزه او متهم و به بهانه مبارزه با رادیکالیسم تعطیل شد ،کمپین دولت علیه جدایی طلبی اسلامی را به شدت مورد مخالفت قرار داد.

 

«پاتریک فلوکت» ، شهردار شهر مونمانی در شمال فرانسه بی کفایتی دولت را به دلیل تعطیلی مسجدی که از پنج سال گذشته بدون هیچ گونه جنجالی کار کرده است ، محکوم کرد.

 

وی به روزنامه فرانسوی «Le Parisien » گفت: این مسجد هرگز اقدامی انجام نداده است که به موجب آن بخواهیم درهای مسجد را ببندیم.

 

این مسجد در میان 9 lمکان عبادی مسلمانان است که اخیرا توسط وزارت کشور فرانسه بسته شد

 

«جرالد دارمانین» ، وزیر کشور فرانسه در تاریخ 15 ژانویه گفت که این مساجد در میان 18 مکانی بودند که به درخواست وی مخصوصاا تحت نظر قرار داشتند.

 

به گفته روزنامه لو فیگارو ، از جمله دلایل بسته شدن مساجد عدم رعایت استانداردهای ایمنی ، انتشار سخنرانی های رادیکالی یا تجزیه طلبانه بوده است.

 

در این گزارش ادعا شده است که حدود 89  مکاند عبادی در فرانسه مشکوک به انجام اقدامات تجزیه طلبانه هستند و به همین دلیل تحت نظارت قرار دارند.

 

با این حال شهردار شهر مونمانی گفت مسجدی که تحت حوزه اختیاری او بوده است هرگز ارتباطی با رادیکالیسم نداشته است و دولت در بستن درهای این مسجد اشتباه کرده است.

کد خبر 1017599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha