مساجد باید به کارکرد خود در صدر اسلام بازگردند/ ضرورت راه‌اندازی نهضت قرآنی و هم‌افزایی فرهنگی

حجت‌الاسلام نبی‌زاده بر راه‌اندازی نهضت قرآنی و هم‌افزایی فرهنگی تاکید کرد و گفت: مساجد باید به کارکرد خود در صدر اسلام بازگشته و مرکزی برای حل امورات مختلف مسلمین باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» امروز در دومین سفر خود به شهرستان رامشیر، با حضور در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با اشاره به اهمیت پاسداشت دهه فجر اظهار کرد: ایام دهه فجر، به معنای ارج نهادن و پاسداشت انقلاب اسلامی است، لذا امروز انقلاب اسلامی به دور از همه شعارها به پناهگاهی برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده و چشم دنیا به حرکت‌های مردمی است که در ایران به وقوع می پیوندد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و افزود: در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی، علاوه بر وظایف ذاتی سازمان، باید متناسب با زیست بوم و چرخه حیات هر منطقه، بتوانیم در جابه‌جایی مرزهای فرهنگی آن منطقه نقش بسزایی ایفا کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما وجهه همت خود را در توجه به شهرستان‌ها قرار داده‌ایم تصریح کرد: ضرورت دارد در شهرستان رامشیر شاهد یک نهضت بزرگ فرهنگی باشیم.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده راه‌اندازی نهضت فرهنگی را در مسائل و موضوعات مختلف مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: یکی از اقداماتی که امیدواریم در این شهرستان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد، تأسیس مدارس معارف اسلامی صدرا است که با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در رامشیر وجود دارد با تأسیس این مدرسه، قطعاً شاهد یک نهضت دانش‌آموزی بسیار خوبی خواهیم بود.

 

وی در خصوص راه‌اندازی نهضت قرآنی اذعان کرد: بسیاری از فرهنگ‌سازی‌ها و اتفاقات مثبت و مؤثر را می‌توان با آموزه‌های قرآنی به شکل بهتری رقم زد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنين در خصوص نهضت هم‌افزایی فرهنگی ابراز کرد: لازم است دستگاه‌های مختلف فرهنگی، در کنار هم برای رقم زدن اتفاقات مهم تصمیم‌گیری کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت نهضت فرهنگی مسجد بیان کرد: پیامبر(ص) تمام اتفاقات مهم را در مسجد رقم می‌زد لذا مساجد باید به کارکرد خود در صدر اسلام برگشته و مرکزی برای حل امورات مختلف مسلمین باشند.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با تاکید بر نهضت توجه و حمایت از فعالیت‌های بانوان خاطر نشان کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی بانوان محور را تقویت کنیم، می‌توانیم جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

 

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد توسعه آموزش عالی و تکمیلی در رامشیر باشیم، چرا که توسعه فرهنگی در کنار توسعه آموزشی رقم خواهد خورد.

 

کد خبر 1017621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha