وزیر بهداشت خبر از آغاز واکسیناسیون کرونا قبل از ۲۲ بهمن داد

نمکی از آغاز واکسیناسیون کرونا قبل از ۲۲ بهمن و بر اساس اولویتها داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: سعید نمکی گفت: طبق مصوبه صورت گرفته واکسیناسیون را در گروهها و به صورت اولویت بندی شروع می کنیم ولی باید ابتدا در خصوص سالم بودن و مطمئن بودن واکسنهای وارد شده اطمینان حاصل کنیم.

وزیر بهداشت در خصوص تولید واکسن در داخل کشور افزود: تست واکسن ایرانی ما در مجموعه برکت مراحل بعدی را سپری کرد. واکسن مجموعه موسسه رازی هم اجازه تست بالینی گرفته است و هفته آینده از شروع اولین فاز واکسن ساخت داخل در رازی رونمایی می شود.

وی درباره واکسن کرونا تولید مشترک ایران و کوبا نیز گفت: این مجموعه که با انتقال دانش فنی در کوبا و در انستیتو پاستور در حال انجام است، فاز دوم مطالعه بالینی را در کشور کوبا طی می کند و فاز سوم را در آینده نزدیک و با انتقال دانش فنی و با نام پاستور در کشور آغاز می کنیم. امیدواریم مصرف این واکسن تولید مشترک را در اواسط بهار داشته باشیم.

نمکی گفت: امروز ۱۰ نقطه قرمز در استان مازندران داریم. هفته گذشته به این استان سفر کردم و امروز این مژده را به مردم می‌دهم که با همت استاندار محترم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، عزیزان ما در بسیج و سایر ارگانها این ۱۰ نقطه قرمز استان مازندران دارد به سمت و سوی رنگ نارنجی پیش می‌رود. و هم اکنون در کل کشور در کل کشور ۱۰ شهر قرمز، ۲۳ شهر نارنجی، ۱۶۴ شهر زرد و ۲۵۱ شهر آبی داریم.

کد خبر 1017681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha