ایام الله دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای احیاء کارکردهای مساجد است

حجت الاسلام کلات پور، گفت: ایام الله دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای احیاء کارکردهای مساجد و تقویت جایگاه این مراکز امن و خانه های خدا در جامعه است به گونه ای که مساجد در تمامی حوزه ها، محور باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ،نشست کارگروه تخصصی مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی امروز(چهارشنبه ۱ بهمن) با ریاستحجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه و با حضور نمایندگان ادارات کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج مساجد و محلات سپاه نبی اکرم(ص)، آموزش و پرورش، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرمانشاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام کلات پور ،با اشاره به پیش بینی برنامه های ارزشی، جذاب و اثرگذار در ایام الله دهه فجر با محوریت گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی و جهش تولید در این کارگروه، افزود: : در ایام الله دهه فجر باید با معرفی دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی، حلاوت و شیرینی این نهضت بزرگ اسلامی را به نسل جوان بچشانیم. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به تقارن این ایام مبارک با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به نقش اثرگذار بانوان در نهضت شکوهمند اسلامی اشاره و اظهار کرد: بیش از ۲۵ سرفصل برنامه در قالب ۲ هزار عنوان برنامه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پیش بینی شده است که بانوان سهم بسزایی در این فعالیت ها دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: در صورت موافقت ستاد مقابله با کرونا و با رعایت تمامی موازین بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، به دنبال آن هستیم که جشن تکلیف دختران را همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت نمادین و با حضور ۱۵ تا ۲۰ نفر از دانش آموزان در ۱۰ مسجد شاخص شهر کرمانشاه برگزار کنیم.


حجت الاسلام کلات پور، از راه اندازی شورای حل اختلاف مساجد با حضور هیئتی متشکل از ارکان مسجد شامل کانون های فرهنگی هنری مساجد، بسیج، ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه از مدت ها قبل، پیگیر تشکیل این مرکز است و مکاتبات لازم را با ادارات کل دادگستری، اوقاف و تبلیغات اسلامی به عمل آورده است.

 

وی تصریح کرد: مسجد پایگاه و محور اصلی انقلاب است و باید توجه ویژه ای بر احیای کارکردهای مسجد و محور قرار دادن آن در تمامی برنامه ها و فعالیت شود.


 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، گفت: هرچقدر مساجد ما خلوت شده و فعالیت های آن کمرنگ تر شود، قطع به یقین مراجع قضایی و انتظامی شلوغ تر می شوند. در دوران انقلاب همین منابر و مساجد موجب جوش و خروش انقلابیون شد و یادواره ها و مراسم چهلم شهدا در مساجد بود که شور انقلاب را در دل جوانان شعله ورتر کرد و منجر به بهمن ۵۷ و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

 

 

کد خبر 1017737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha