مشکلات آمریکا در دوران بایدن بیشتر خواهد شد

ایزدی بیان کرد: خصوصیات اخلاقی بایدن با ترامپ متفاوت است، اما مشکلات آمریکا به مرور زمان بدتر خواهد شد و از این جهت، شاهد بروز مشکلات زیادی در این کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص شرایط سیاسی آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور با دکتر فوآد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

فوآد ایزدی با بیان اینکه بحران موجود در آمریکا به سادگی به پایان نخواهد رسید، گفت: با روی کار آمدن بایدن، جناح راست در آمریکا، چه کسانی که در کنگره حضور دارند و چه کسانی که در خارج از کنگره هستند، با رئیس جمهور جدید این کشور به دلیل مشکلات متعددی که وجود دارد، درگیر خواهند شد.

وی افزود: جناح چپ یعنی دموکرات ها، ممکن است در ابتدا آرامش داشته باشد از این جهت که بایدن، کابینه خودش را از جناح راست حزب دموکرات انتخاب کرده است و جناح چپ در آمریکا بعد از مدتی متوجه می شود برای کاهش اختلاف طبقاتی و مشکلات مردم کار جدی انجام نخواهد داد همانطور که در زمان اوباما این کار انجام شد.

این کارشناس مسائل آمریکا از تحت فشار بودن دولت بایدن توسط جناح راست در آمریکا گفت و بیان کرد: از سمت جناح چپ نیز این فشار وجود خواهد داشت زیرا نفراتی که برای کابینه معرفی کرده است، گرایش راست دارند.

وی همچنین با اشاره به وجود مشکلات ریشه ای در آمریکا، از آنها به عنوان یک سد محکم در برابر دولت بایدن یاد کرد و گفت: کسری بودجه چند تریلیون دلاری، بدهی های دولت آمریکا، مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی و چالش هایی که در سیاست خارجی این کشور وجود دارد سبب خواهد شد، دوره ریاست جمهوری بایدن تبدیل به دوره ای شبیه زمان ترامپ خواهد کرد.

ایزدی افزود: خصوصیات اخلاقی بایدن با ترامپ متفاوت است اما مشکلات آمریکا به مرور زمان بدتر خواهد شد و از این جهت، شاهد بروز مشکلات زیادی در این کشور خواهیم بود. چالش هایی که در آمریکا وجود دارد، از قبل از دوران ترامپ وجود داشته است و بعد از این دوره نیز ادامه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل آمریکا ضمن اشاره به رای بیشتر ترامپ در دوره اخیر بیان کرد: اکثر رسانه های آمریکا مخالف ترامپ بودند و علیه وی تبلیغ می کردند، اما چون محبوبیت رسانه های اصلی در آمریکا حدود 20 درصد است، این تبلیغات گسترده اثر زیادی نداشت و به همین جهت ترامپ رای بیشتری در این دوره آورد و این یک چالش جدی برای بایدن است زیرا 60 میلیون رای دهنده معتقد هستند تقلب صورت گرفته است

کد خبر 1017738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha