دیدار مدیر کانون فرهنگی هنری معین الضعفا با خانواده شهید شریعتی در سامان

مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) شهر سامان در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم با مادر شهید «سهراب شریعتی» دیدار و به مقام والای اسوه های ایثار و حماسه ادای احترام کردند.

«سمیه مولوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) شهر سامان در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم با مادر شهید «سهراب شریعتی» دیدار و به مقام والای اسوه های ایثار و حماسه ادای احترام کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) شهر سامان ادامه داد: هدف از برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و آشنایی نسل جوان با تفکر ازخودگذشتگی است.

 

وی بابیان اینکه طرح ملی «سه‌ شنبه‌های تکریم» از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون‌های مساجد است، اعلام کرد: تلاش می‌شود با معرفی چهره‌های ماندگار، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اسلام ناب محمدی را بیش از پیش در جامعه رواج دهیم.

 

مولوی گفت: شهید «سهراب شریعتی» سامانی در تاریخ ۱ دی سال ۱۳۴۴ در شهر سامان چشم به جهان گشود، دوران تحصیل را تا سطح متوسطه پشت سر گذاشت و در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی در صفوف مردم حضور چشمگیر داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری معین الضعفا مسجد النبی (ص) شهر سامان ادامه داد: وی همراه یاران شهیدش در تبلیغات و نشر فرهنگ اسلامی در حد توانی که داشت همکاری می کرد.

 

وی تصریح کرد: شهید «سهراب شریعتی» سامانی هفت بار به جبهه اعزام شد، در این دوران در رشته دینی و عربی در تربیت معلم شهید رجائی شهرکرد قبول شد که بعد از گذراندن سال اول، شوق دیدار یار او را دوباره به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل فراخواند تا اینکه در ۲۵ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

فرازی از وصیت نامه شهید «سهراب شریعتی» سامانی:

از جوانان حزب الله تقاضا دارم جلو فساد و منکرات را گرفته و با این جرثومه به شدت مبارزه کنند و دیگر اینکه دست به دامن ائمه معصومین بشوید و دست از دامن این خاندان پاک برندارید. موقعیت حساس است و همه ما مسئولیم؛ دیگر خود دانید؛ از امت حزب الله می خواهم اگر راه کربلا باز شد سلام مرا به امام حسین (ع) برسانید.

 

 

 

کد خبر 1017795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha