نقش کانون های فرهنگی هنری در ارتقای مسؤولیت فرهنگی و اجتماعی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد مسئولیت فرهنگی اجتماعی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی مجتمع نشینی تاثیر به سزایی ایفا کنند.

سعید ضابطی در حاشیه نشست هم اندیشی «نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: این نشست با هدف هم افزایی و پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی و ارتقای مهارت های اجتماعی و توجه به مسؤولیت های فردی و اجتماعی در زندگی آپارتمان نشینی برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: عدم وجود فضای سبز و نظافت لازم و کافی، عدم درک درست از فرهنگ آپارتمان نشینی، نوع نگاه مردم و مسئولین به مجتمع نشینی و خرده فرهنگ های موجود در این مجتمع ها مهم ترین آسیب های ملموس و غیر ملموس مجتمع های مسکونی است که گاهی ناهماهنگی هایی با فرهنگ عمومی جامعه دارد.

 

ضابطی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ با مسائل اجتماعی جامعه ارتباط تنگاتنگی دارد اظهار کرد: رعایت حقوق دیگران و احترام به همنوعان و همسایگان از جمله مهم ‌ترین موارد پیش روی این مجتمع ها مسکونی است لذا مطالبه گری فعالان فرهنگی و اجتماعی از مسئولان در این زمینه باعث هم افزایی و بهبود وضعیت موجود می شود. 


دبیر شورای فرهنگ عمومی شواری فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل، فعالیت کانون فرهنگی هنری مساجد در مجتمع های مسکونی را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با رویکرد مسئولیت فرهنگی اجتماعی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی مجتمع نشینی تاثیر به سزایی ایفا کنند.

 

ضابطی افزود: کانون های فرهنگی به عنوان نهادهای مردمی و یکی از محورها و مراکز مهم و اصلی نقش مهمی در حرکت های خود جوش و خلاقانه داشته و تاثیر نهادها و کانون های مردمی به مراتب بیشتر از نهادها و دستگاه های دولتی و اجرایی است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت مجوز های فرهنگی هنری در مجتمع های مسکونی همچون ایجاد آموزشگاه های آزاد هنری، انجمن های ادبی و پایگاه های خبری جهت انجام فعالیت های فرهنگی هنری و انعکاس آن از طریق رسانه های جمعی برای مردم و مسئولین بسیار با اهمیت است.

 

نشست نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی ساکن در مجتمع مسکونی ارغوان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل برگزار شد./
 

کد خبر 1017862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha