هوای گلستان ۲۰ درجه سانتیگراد سردتر می شود/ کولاک و برف در محورهای کوهستانی

داداشی گفت: دمای هوای استان گلستان حداکثر ۲۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند و در ایستگاه پارک جنگلی گلستان به منفی ۱۰ تا ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

«نوربخش داداشی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پیرو  صدور هشدار نارنجی هواشناسی  همانطور که پیش بینی می شد وزش باد شدید در سطح استان اتفاق افتاد که به صورت متوسط در سطح استان این باد 80  تا 90 کیلومتر برساعت سرعت داشت.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: سرعت لحظه ای باد در استان به 120 کیلومتر در ساعت در برخی از نقاط نیز رسید اما آن چیزی که اهمیت دارد سرعت باد در دقیقه است که در استان شاهد آن بودیم.

 

داداشی بیان کرد: این وزش شدید باد در استان و درخطه شمالی و جلگه ای استان تا یک ساعت آینده ضعیف و قطع می شود.

 

وی بابیان اینکه وزش باد شدید همچنان تا عصر و شب در ارتفاعات استان ادامه خواهد داشت، افزود: فعالیت این سامانه با بارش برف همراه خواهد بود و  همچنین در مناطق جلگه ای استان مثل اینچه برون، گنبد کاووس، مینودشت و گالیکش بارش برف را شاهد بودیم.

 

مدیرکل هواشناسی گلستان بابیان اینکه بارش برف در ارتفاعات بین 50 تا 70 سانتی متر پیش بینی می شود، متذکر شد: این میزان بارش با وزش باد همراه با کولاک شدید خواهد بود که پدیده مه نیز در این منطقه دور از انتظار نیست و  لذا توصیه ما به رانندگان این است که از تردد غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری و نکات ایمنی را رعایت کنند.

 

داداشی یادآور شد: از فردا صبح هوای استان صاف می شود ولی کاهش محسوس دما یا یخ زدگی را شاهد خواهیم بود  و دمای هوا بین منفی چهار تا پنج درجه سانتیگراد در غرب، منفی هفت تا هشت درجه سانتیگراد در شرق و همچنین منفی 11 درجه سانتیگراد در پارک ملی گلستان شاهد خواهیم بود.

 

وی افزود: دمای هوای استان نسبت به دمای حداقل 14 تا 16 درجه سانتیگراد و در مقیاس دمای حداکثر استان گلستان تا 20 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند.

 

کد خبر 1017914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha