هنر بهترین روش تبلیغ اسلام/در مقابل تبلیغات دشمن خوب عمل نشده است

آیت الله عبادی با بیان اینکه قالب‌های هنری یکی از مهمترین و بهترین روش‌های تبلیغ اسلام است، گفت: تبلیغ و فرهنگ سازی نیازمند سرمایه گذاری و زیرساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲ بهمن) در دیدار با اعضای کانون فرهنگی- تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: اگر فرهنگ و تبلیغ به معنای صحیح آن شناخته شود متوجه خواهیم شد که هر امری در تحقق و تدام نیازمند فرهنگ و تبلیغ است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه گرچه به صورت متفرقه و با اسم‌های گوناگون و در قالب مسئولیت های مختلف اقدامات فرهنگی صورت گرفته اما نسبت به نیاز امروز جامعه بشری و اسلامی اقدام جدی صورت نگرفته است، گفت: این در حالی است که دشمنان از جهت فرهنگ سازی باطل و ظلم و تبلیغات شیطنت‌آمیز از جهت تاکتیک و تکنیک سنگ تمام گذاشته‌اند به نحوی که اقدامات آنها با زیرساخت های خیلی عمیق صورت می‌گیرد و تا مدتها عموم مردم متوجه اصل ماجرا نمی شوند.

 

وی یکی از جنایات غرب را مسئله ایجاد و تقویت گروه های القاعده، داعش و طالبان دانست و ادامه داد: دشمن با این طرح علاوه بر بهانه حضور خود در کشورهای دیگر، بین مسلمانان اختلاف افکنده و فاجعه‌های زیادی ایجاد کردند اما اصل کشتارها، خرابی‌ها و ویران گری‌ها کشورها اجرای طرحی تبلیغاتی برای اسلام هراسی است.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تبلیغ و فرهنگ سازی نیازمند سرمایه گذاری است، عنوان کرد: دشمنان از هیچ توانسته اند این چنین تبلیغاتی علیه اسلام درست کنند اما ما علی رغم تمام داشته‌ها، در مقابل تبلیغات دشمن خوب عمل نکرده ایم.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: فرهنگ سازی همانند یک شجره نیازمند زیرساخت است تا بتواند جوانه زده و به ثمر بنشیند لذا فرهنگ هم باید در تشکیلات اولیه بررسی و منابع مطلوب و زیرساخت‌های لازم آماده شود.

 

وی با اشاره به لزوم کارشناسی دقیق در اجرای طرح‌های تبلیغاتی، گفت: نهادها و رسانه‌های مختلف باید شبانه روزی موارد خاص جامعه را رصد و ثبت و ضبط کند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تاریخ، قرآن، روایات و احادیث ما منابعی غنی هستند، تصریح کرد: ۴۰ سال عمر تحقق انقلاب حرفی برای گفتن دارد اما نتوانسته ایم شرایط مناسب را فراهم کنیم چراکه هنوز برخی افراد در کشور، قبله آنان آمریکا است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سیستم‌های تبلیغاتی و اتاق فکرهای بیگانه بر روی کوچک‌ترین موضوع سرمایه گذاری عظیمی می‌کنند و برای دنیا سنگ تمام می‌گذارند، گفت: اما ما موازی کاری و متفرقه عمل کرده و نتوانستیم با امکانات پیش رو تشکیلاتی دقیق داشته باشیم.

 

وی با تأکید بر اینکه قالب‌های هنری یکی از مهمترین و بهترین روش‌های تبلیغ اسلام است، ادامه داد: باید در روش های تبلیغ نیز متفکر و خلاق باشید و ایده های تبلیغی جدید ارائه دهید و اهل تبلیغ در رسانه‌های مکتوب و ملی باید به جایگاهی برسند که بتوانند از این بستر حرفشان را به مردم برسانند.

 

امام جمعه بیرجند با یادآوری اینکه مردم فرانسه بیش از ایران تشنه حقایق دنیا هستند چراکه زیر بار ظلم یک کشور به اسم آزاد قرار دارند، افزود: مردم دنیا از ظلم و توجیه ظلم استکبارجهانی خسته شده‌اند و شرایط دنیای امروز را نمی پسندند و اگر با صداقت حقیقت اسلام به دست مردم دنیا برسد تاثیرگذار است و شما مشاهده کردید که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به صورت مکتوب و در فضای مجازی به جوانان اروپا پیام‌هایی فرستادند.

 

وی در پایان گفت: کار فرهنگی از باقیات الصالحاتی است که همواره خواهد ماند و امروز بهترین زمان تبلیغ است چرا که هیچ زمانی به این راحتی اسلام قابل تبلیغ نبود، امروز حق و باطل بسیار برّنده‌اند.

 

 

کد خبر 1017917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha