۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی رودخانه های شیروان هزینه شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: امسال ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی، بازگشایی و آزادسازی رودخانه های شیروان هزینه شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان  اظهارداشت: امسال، هفت هکتار از رودخانه های این شهرستان بازگشایی، لایروبی و آزاد سازی شد که برای این عملیات 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان بیان کرد: از این میزان ۶ هکتار مربوط به رودخانه اترک محدوده روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی و یک هکتار رودخانه ترخلان محدوده روستای دولو بوده است.

 

خسروپناه عنوان کرد: اخیرا عملیات روستای فیروزه از توابع بخش مرکزی به مساحت ۵ هزار مترمربع با همکاری بخشداری به اتمام رسیده و روستای علی محمد به دنبال پیمانکار برای شروع عملیات هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین هفته آینده عملیات بازگشایی، لایروبی و آزادسازی رودخانه قلجق محدوده چایلق به مساحت ۵۰ هزار مترمربع با ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات جاری شروع می شود که سعی خواهیم کرد طی یک هفته به اتمام برسد.

 

 وی تصریح کرد: در شهرستان شیروان یکهزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارند.

 

خسروپناه ادامه داد: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1017935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha