کولاک در جاده اسالم به خلخال/ سامانه سرد و بارشی عصر امروز از شرق گیلان خارج می‌شود

همزمان با بارش متناوب برف و باران در گیلان برخی از محورهای مواصلاتی استان نظیر جاده اسالم به خلخال شاهد کولاک هستند و طبق اعلام سازمان هواشناسی سامانه سرد و بارشی فعلی، عصر امروز از گیلان خارج می‌شود.

خبرگزاری شبستان - رشت، طبق اعلام سازمان هواشناسی و اطلاعیه‌های صادر شده از تقریبا عصر دیروز سامانه بارشی فعالیت خود را در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی گیلان به شکل بارش متناوب برف و باران آغاز کرده و این روند تاکنون هم ادامه دارد به طوری‌که وضعیت برخی محورهای مواصلاتی نظیر اسالم به خلخال برفی و با کولاک توصیف شده است.


* تردد در محورهای کوهستانی استان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

«جاور صفاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان را تشریح کرد و ابراز داشت: به علت بارش متناوب برف تردد در برخی از محورهای استان گیلان به کندی جریان دارد و انتظار داریم رانندگان در این شرایط رعایت نکات ایمنی را بیشتر در دستور کار قرار دهند.

 

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه برای رعایت ایمنی تردد در محورهای کوهستانی استان با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است عنوان کرد: از رانندگان می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر گیلان را به تاخیر بیندازند و در غیر این صورت حتما تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند.

 

صفاری بروز کولاک در جاده اسالم به خلخال را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه این محور مواصلاتی در حال حاضر باز بوده و امکان تردد در آن امکان‌پذیر است تصریح کرد: به غیر از جاده پونل به خلخال که از نیمه آذر امسال به دلایلی مسدود شده سایر محورهای مواصلاتی گیلان باز هستند و هیچ جاده‌ای در استان به دلیل بارش برف و کولاک دچار انسداد نشده است.

 

*آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای برف‌روبی و امدادرسانی

«امیر مرادی» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه روز گذشته جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با موضوع آمادگی برای احتمال بارش برف و باران در ارتفاعات و برخی از مناطق از جلگه استان تشکیل شد عنوان کرد: همزمان با اعلام هواشناسی اطلاعیه‌های لازم برای تمام شهر شهرستان‌ها صادر شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بارش برف و باران در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان را از دیشب تاکنون مورد اشاره قرار داد و افزود: هشدار قرمز هواشناسی برای روزهای پایانی هفته اعلام شده بود از طرفی تمهیداتی اندیشیده شد تا تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای کمک‌رسانی و برف‌روبی در آماده‌باش کامل باشند.  

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه هوای سرد و برفی از بعد از ظهر امروز از شرق استان گیلان خارج می‌شود ضمن اینکه مدیریت کنترل ترافیک پلیس اعلام کرده است، در حال حاضر  تردد خودروها و وسائط نقلیه در جاده‌های رشت به امام زاده هاشم، جمعه بازار، بندرانزلی، کوچصفهان و آستانه‌اشرفیه به لاهیجان با کندی در جریان است.

کد خبر 1017937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha