زندانی نفقه و مهریه دراستان سمنان وجود ندارد

عبدالهی با بیان اینکه امروز حتی یک زندانی نفقه و مهریه در زندان‌های استان سمنان وجود نداردگفت: هیچ زندانی جرایم مالی زیر ۵۰ میلیون تومان نیزدر زندان‌های استان وجود ندارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمدجعفر عبدالهی» در نشست قضات استان سمنان باحضور آیت الله رئیسی،رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه پایان آذرماه، سند تحول ارتقا یافته دستگاه قضایی مصوب و به دادگستریها و سازمان های تابعه برای اجرا ابلاغ شد گفت: در راستای اجرای این سند، علاوه بر تعیین دبیر اجرایی و دبیرخانه،هفت کارگروه به منظور تصدی اجرای ماموریت‌های هفتگانه این سند از ابتدا تشکیل شد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: ۹۶.۱ درصد اوراق الکترونیک قضایی استان سمنان ابلاغ شده و در این زمینه استان سمنان رتبه دوم کشور را داراست.

 

وی تصریح کرد: در موضوع دادرسی الکترونیکی تا به حال چهار هزار و ۲۳۱ جلسه برگزار شد و از این نظر، استان سمنان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

 

عبدالهی  با بیان اینکه ۲۹۸ پرونده مسن در استان سمنان باقی مانده است ادامه داد: تا پایان سال این پرونده‌ها مختومه می شود.

 

وی از آزادی ۱۱۷ زندانی استان سمنان در غربالگری زندانیان خبردادوگفت: این استان در خصوص کاهش تعداد جمعیت کیفری نیز وضعیت خوبی را داشته و در رتبه سوم کشور قرار دارد.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در زمینه اراضی ملی فقط یک پرونده مورد مناقشه در سطح استان سمنان مفتوح و در دست رسیدگی است اضافه کرد: هفت هزار هکتار اراضی که بدون سبب، برایشان سند قطعی گرفته شده بود، ابطال و به بیت‌المال بازگشت یافتند.

 

وی به بازگردانده شدن ۹ هکتار بستر رودخانه‌ها نیز به همت دستگاه قضائی به بیت‌المال اشاره داشت وافزود: طرح کاداستر یا همان سند تک برگی برای شش میلیون ۲۷۳ و ۸۳۰ هکتار عرضه‌های دولتی استان اجرایی شده است.

 

عبدالهی همچنین با بیان اینکه در زندان‌های استان سمنان امروز حتی یک زندانی نفقه و مهریه وجود ندارد، بیان کرد: هیچ زندانی جرایم مالی زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان‌های استان وجود ندارد همچنین رضایت اولیا دم برای ۱۰ نفر محکوم به قصاص در ماه‌های اخیر تحصیل شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در پایان آذر پنج شعبه غیرمتعارف با تعداد بیش از ۲۰۰ پرونده موجود در استان وجود داشت  افزود: با اعلام آماده باش و همکاری کارکنان امروز تنها یک شعبه وجود دارد.

 

وی گفت: در ابتدای دی ماه با اعلام آماده باش، همه شعبه های محاکماتی و تحقیق در دادگاه و دادسرا اقدام جهادی به عمل آوردند و تعداد پرونده‌ها به کمتر از ۱۵۰ فقره رسید و امروز فقط ۲ شعبه با بیش از ۱۵۰ پرونده در استان وجود دارد.

 

عبدالهی افزود: در ماه های آذر و دی، به یکهزار و ۹۰۶ فقره پرونده رسیدگی و مختومه اعلام شد.

کد خبر 1017968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha