وجود دلالان و واسطه‌ها از معضلات کشور است/نوسانات قیمت ارز کنترل شود

آیت‌الله العظمی نوری همدانی وجود دلالان و واسطه‌ها را از معضلات کشور دانست و گفت : متاسفانه بسیاری از کالا‌ها به ویژه محصولات کشاورزی با خواست و میل دلال‌ها قیمت گذاری می شود در حالیکه کشاورزان و تولید کنندگان از سود آن بی بهره می مانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله العظمی نوری همدانی امروز(پنجشنبه۲بهمن) در دیدار وزیر صنعت معدن و تجارت، مسئولان را به پاسخگویی در برابر مطالبات مردم دعوت کرد و افزود: باید جوانان کشور به ویژه فارغ التحصیلان دانشجویی به آینده خود امیدوار باشند و بدانند در هر مقطعی شغل مناسب خواهند داشت.


آیت الله نوری همدانی نوسانات قیمت ارز را از مشکلات کشور دانست و افزود: چرا باید با بالا و پایین آمدن قیمت ارز محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود گران شود به نظر میرسد در این زمینه نظارت کمرنگ است.

 

وی همچنین با بیان اینکه وجود دلالان و واسطه‌ها از معضلات کشور است تصریح کرد : متاسفانه بسیاری از کالا‌ها به ویژه محصولات کشاورزی با خواست و میل دلال‌ها قیمت گذاری می شود در حالیکه کشاورزان و تولید کنندگان از سود آن بی بهره می مانند.

 

وزیر صمت نیز در این دیدار با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن از افزایش صد درصدی تولید لوازم خانگی خبر داد و گفت: باوجود فشار‌های اقتصادی و بیماری کرونا بسیاری از مشاغل و صنوف با مشکلات و رکود مواجه شدند، اما در بخش صنعت ما رشد چشمگیری داشتیم.

رزم حسینی افزود: در معدن و فولاد ده درصد، مس ۱۲ درصد و در آلومینیوم ۵۱ درصد افزایش تولید داشته ایم.

 

وزیر صنعت معدن و تجارت، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون رقم تجارت و بازرگانی ایران به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.


وزیر صمت ممنوعیت ورود کالا‌های غیرضروری را از اولویت‌های این وزارتخانه دانست و گفت: ما با جدیت به دنبال تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و همچنین تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم هستیم.

کد خبر 1018012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha