افزودن ۸۰ سالن به سرانه سالن های سینما در یک سال اخیر/آمادگی حوزه هنری برای احیای سینما نور کرمان

معاون اداری مالی حوزه هنری گفت: از سال گذشته که با شیوع ویروس کرونا سینماهای کشور تعطیل شدند کار سینماسازی حوزه هنری تعطیل نشد و در این یک سال ۸۰ سالن سینما به سرانه سالن‌های کشور اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان؛ عبدالحمید قره داغی، ظهر چهارشنبه(۲ بهمن) در دیدار با استاندار کرمان با بیان اینکه کار سینماداری و سینماسازی به حوزه هنری سپرده شده است؛ گفت: ما در ۲۱ استان سینما داریم.



معاون اداری مالی حوزه هنری افزود: از سال گذشته که با شیوع ویروس کرونا سینماهای کشور تعطیل شدند کار سینماسازی حوزه هنری تعطیل نشد و در این یک سال ۸۰ سالن سینما به سرانه سالن‌های کشور اضافه شد.

 
 
 
وی ساخت ۸۰ سالن سینما در سال گذشته را بدون کمک و همیاری مجموعه مدیران شهری و استانی را غیر ممکن دانست و بیان کرد: ما در کرمان یک سینما داریم اما به دلایل مختلفی متأسفانه چراغ آن خاموش بوده‌است.

 
 
 
قره داغی افزود: با توجه به ظرفیت حوزه هنری و تجربه سازمان سینمایی این نهاد در ساخت سینما آمادگی این را داریم که سینما نور را تبدیل به یک کمپلکس فرهنگی کنیم.


 
 
وی ادامه داد: سینما نور کرمان که در سال ۱۳۳۰  افتتاح شد تا سال ۱۳۸۳ به جز وقفه‌های کوتاه مدتی همیشه فعال بوده و از سال ۸۳ تاکنون تلاش‌های بسیاری صورت گرفته‌است تا این سینما قدیمی احیا و بازسازی بشود و دوباره سالن‌های آن به سرانه سالن‌های سینمای کشور بازگردد اما به دلایل مختلفی این کار انجام نشده‌است.
 
 
 
 
علی زینی‌وند، استاندار کرمان وجود یک کمپلکس فرهنگی با محوریت سینما را برای استان کرمان لازم دانست و گفت: برای استان کرمان خوب نیست که یک مجموعه فرهنگی به‌روز  با محوریت سینما نداشته باشد.




وی اعلام کرد: در خصوص بازسازی و مرمت سینما نور از امکانات استان استفاده خواهیم کرد و امیدواریم با یک تفاهم این کار انجام بشود.




سیدمصطفی آیت اللهی موسوی، معاون عمرانی استانداری کرمان ضمن اشاره‌‌ای به پیشینه سینما نور بیان کرد: در جلسات قبلی با رئیس حوزه هنری کرمان توافق کردیم کارشناسان نظام مهندسی استحکام ساختمان سینما نور را بررسی کرده و در صورت نیاز به استحکام این اقدامات انجام بگیرد.
 
 

موسوی افزود: ما در استان نیز کمک خواهیم کرد تا مرمت ساختمان انجام بشود و امیدوارم شاهد تبدیل آن به یک فضای فرهنگی زیبا باشیم.
 
 


در این دیدار میثم مرادی، معاون راهبری استان‌ها، محمد توکلی، معاون راهبردی حوزه هنری کشور و مجتبی اسدی، رئیس حوزه هنری کرمان حضور داشتند.

 
کد خبر 1018015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha