میزان حجم تولید گاز در این پالایشگاه ۲ میلیارد فوت مکعب است

امین نژاد میزان حجم تولید گاز در پالایشگاه گازی بیدبلند را ۲ میلیارد فوت مکعب دانست و گفت: در مدت زمان اجرای طرح ۱۵ هزار نفر مشغول به کار بوده اند و در زمان بهره برداری از طرح بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در این پالایشگاه مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمود امین نژاد» ظهر امروز (پنج شنبه ۲ بهمن) در آیین بهره برداری از پایشگاه گاز بیدبلند خلیح فارس در شهرستان بهبهان، با بیان اینکه علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا پالایشگاه گازی بیدبلند به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه به دست متخصصان نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخته و آماده بهره برداری شد اظهار کرد: این پالایشگاه نماد قدرت ایران و متخصصان ایرانی است که در مدت ۳۶ ماه و با حمایت قاطع دولت به بهره برداری رسید و برای احداث این پالایشگاه بزرگ بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و ۲.۳ میلیارد دلار آن از محل صندوق ملی ارزی تامین شده است‌.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با اشاره به اینکه این پالایشگاه قادر است تمامی گازهای همراه نفت ایران را جمع آوری و تبدیل به گاز مفید کند افزود: تمامی گازهای همراه با استخراج نفت در سه استان خوزستان، کهگیلویه وبویر احمد و بوشهر را جمع آوری کند.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این شرکت بیش از یک هزار کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال احداث شده است تصریح کرد: در حال حاضر سومین پروژه برتر دنیا در نوع خود محسوب می شود؛ در طول ساخت این پروژه هیچ‌گونه حادثه منجر به فوتی نداشته ایم که این موضوع رکورد دار کار بدون حادثه منجر به فوت در تاریخ صنعت نفت ایران از ابتدا تا کنون بوده است.

 

امین نژاد اضافه کرد: در طول ۳۶ ماه گذشته که مدت زمان اجرای طرح بوده است ۱۵ هزار نفر مشغول به کار بوده اند و در زمان بهره برداری از طرح بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در این پالایشگاه مشغول به کار خواهند شد.

 

وی میزان حجم تولید گاز در این شرکت را ۲ میلیارد فوت مکعب در روز دانست و عنوان کرد: در فاز اول این طرح تمامی گازهای خام همراه با استخراج نفت در شرق کارون که به نام فلرهای نفتی در فضا رها می شوند جمع آوری و تبدیل به گازهای مفید می‌شود.

 

مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ابراز کرد: این موضوع علاوه بر کسب درآمد برای کشور به پاک شدن محیط زیست از فلرهای نفتی منجر می‌شود و در فاز دوم نیز تمامی فلرهای نفتی غرب کارون جمع آوری و در این پالایشگاه فرآوری و به محصولات گازی مفید تبدیل و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه در این پالایشگاه گازهای متان (گاز خانگی)، اتان (گاز مخصوص صنایع پتروشیمی) و ۲ محصول صادراتی بوتان و پروبان و نیز گازهای پنتان که مخصوص صنایع بزرگ است تولید و عرضه می‌شود بیان کرد: ساخت این پالایشگاه یک موفقیت بزرگ و نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و در حالی آماده بهره برداری شد که آمریکا سخت ترین تحریم‌ها را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی  وصنعت نفت به کار گرفت اما نتوانست مانع توسعه و پیشرفت فرزندان ایران اسلامی شود.

 

امین نژاد با اشاره به تلاش شبانه روزی متخصصان صنعت نفت و گاز ایران اسلامی جهت آماده بهره برداری کردن این پالایشگاه یاد آور شد: جهان به احترام آنان در مقابل این کار خارق العاده  تعظیم می‌کند چراکه تمامی طراحی و ساخت این ابر پروژه توسط متخصصان ایرانی انجام شده و ۶۵ درصد تجهیزات آن نیز در داخل کشور تامین شده است.

 

کد خبر 1018042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha