رزمایش های اخیر، آمادگی موشکی ایران را به رخ جهانیان کشاند

امام جمعه رفسنجان گفت: با اجرای این‌ رزمایش ها در صحرا و دریا آمادگی موشکی ایران به رخ جهانیان‌ کشیده شد و ایران‌ مقتدرترین‌ کشور در منطقه‌ خاورمیانه از نظر پهبادی و موشکی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان ضمن دعوت از همگان‌ به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معاصی؛ به ذلت‌ ترامپ به ویژه در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: هفته گذشته شاهد ذلت‌ فرعون ستم‌ پیشه آمریکا ( ترامپ ) بودیم؛ او با تحریم  آمریکا مواجه شده و همه‌ حساب های پولی و بانکی ترامپ‌ در سراسر عالم‌ مسدود و انسانی که ظلم‌ و ستم‌ می کرد در حال حاضر همه‌ تحریم‌ ها علیه او است.

 

 

 


امام‌ جمعه رفسنجان ادامه داد: ترامپ آبروی‌ کشور خود را برای کسانی که آمریکا را نمی شناختند برد، چهره‌ خبیث سردمداران‌ آمریکا‌ را برای عالم‌ روشن‌ کرد؛ کشورش‌ را با بحران‌ مشروعیت‌ مواجه ساخت؛ با نظرخواهی‌ مسئولین‌ آمریکا از مردم‌ این‌ کشور مبنی بر چگونگی وضعیت‌ آمریکا، مشخص‌ شد ۸۰‌ درصد مردم‌ آمریکا در مورد این‌ نظرخواهی‌ جواب‌ دادند که آمریکا‌ در حال فروپاشی‌ است.

 

 


وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی چندی پیش فرمودند آمریکا‌ در حال افول و فروپاشی‌ است؛ ادامه داد: سردار سلیمانی را بنگرید او در دل های عالم‌ عزیز شد و میلیون‌ ها نفر در آئین‌ تشییع‌ سردار شرکت داشتند و هزاران‌ مجلس یادبود‌ در داخل و خارج‌ برای او برگزار شد طبق آیه قرآن‌ عزیز شد ( تُعزُ من تشاء) و ترامپ هم با ذلت و خواری کاخ سفید را ترک کرد و طبق آیه قرآن به ذلت کشیده شد ( تُذلُ من تشاء) پس برای هر کسی می تواند این‌ صحنه ها ایجاد شود.

 

 


حجت الاسلام عسکری به دانش متخصصان داخلی و خنثی کردن‌ تحریم‌ ها اشاره و تصریح‌ کرد:  پالایشگاه گازی شهر بهبهان‌ که عظیم‌ ترین‌ پالایشگاه در خاورمیانه است به دست توانگر مهندسان‌ و کارشناسان ایرانی طی ۴ سال احداث شده، روز‌ گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و این یعنی بی تاثیرکردن‌ تحریم‌ ها؛ رهبری هم‌ فرمودند رفع تحریم‌ ها به دست ما نیست امّا خنثی کردن و عبور از تحریم‌ ها به دست خود ما است.

 

 


وی با بیان اینکه از تحریم‌ ها به عنوان فرصت استفاده کردن‌ ارزشمند است؛ خاطرنشان کرد: پالایشگاه گازی شهر بهبهان‌ در دوران ریاست‌ جمهوری ترامپ در عمق تحریم های ظالمانه‌ آمریکا علیه‌ ایران، ساخته شد در زمانی بود که این‌ کشور؛ ایران را از لحاظ دارویی،  کشتیرانی، پولی و ... تحریم‌ کرد و وقتی درها‌ را بر روی ایران بستند‌ دانشمندان‌ و متخصصان‌ داخلی درها‌ را با علم‌ و دانش باز کردند و به ارزش‌ ها رسیدند بنابراین استفاده‌ از فرصت‌ ها و تبدیل تهدیدها‌ به فرصت‌ ارزشمند است.

 

 


امام‌ جمعه‌ رفسنجان به رزمایش‌ های پیاپی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی طی ۲ هفته پایانی دی ماه اشاره کرد و گفت: با اجرای این‌ رزمایش ها در صحرا و دریا آمادگی موشکی ایران به رخ جهانیان‌ کشیده شد و ایران‌ مقتدرترین‌ کشور در منطقه‌ خاورمیانه از نظر پهپادی و موشکی است.

 

 

 

وی ادامه داد: صدام دوران‌ جنگ شهرهای‌ ما را در تهران موشک باران‌ می کرد و  ما یک موشک هم نداشتیم‌ تا در مقابل آن‌ ها بایستیم امّا امروز از نظر صنعت‌ موشکی مجهز هستیم به طوری که چند روز پیش وقتی وزیر امور خارجه آمریکا به دیدار عرب ها رفت یکی از مسئولین‌ عربستان‌ به پمپئو‌ گفته بود که شما به ایران‌ حمله کنید و ما همه هزینه ها را پرداخت می کنیم و او پاسخ داد که ۶ سال است ما و اسرائیل و شما عربستانی ها  با کشور  بی دفاع و بی پشتیبان یمن در حال جنگیم امّا نمی توانیم پیروز شویم چطور ممکن‌ است با ایران بجنگیم و پیروز شویم؛ لذا این رزمایش ها و به نمایش گذاشتن قدرت‌ ها دشمن را سر جایش می نشاند و رزمایش های اعلام آمادگی ارزشمند است.

 

 

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ( علی نیکزاد)و جمعی از نمایندگان مجلس به رفسنجان اشاره کرد و گفت: در این روز با هماهنگی بسیار زیبایی که بین دستگاه های اجرایی و قوه مقننه ایجاد شده بود اقدامات ارزشمندی در حوزه راه‌ ها، اختصاص قیر رایگان، اختصاص بودجه جهت تکمیل مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه رفسنجان و ... انجام شد این هماهنگی و تلاش در جهت خدمت به مردم‌ ستودنی است.

 

 


حجت الاسلام عسکری به موضوع واکسن کرونا ساخت شرکت دارویی فایزر‌ اشاره و بیان کرد: اگر به آمار نگاه کنید جمعیت آمریکا ۳ برابر جمعیت ایران اما‌ آمار تلفات انسانی آمریکا‌ در زمینه کرونا ۱۰ برابر تلفات ایران است یعنی روزانه در ایران زیر ۱۰۰ نفر فوت می کنند در حالی که بر اثر این بیماری روزانه در آمریکا و انگلستان‌ به ترتیب ۴۰۰۰ و ۱۰۰۰ نفر جان‌ خود را از دست‌ می دهند؛ چرا واکسن‌ ساخت کشور خود را به مردم‌ خودشان تزریق نمی کنند؟

 

 

 


وی خاطرنشان کرد: شرکت فایزر از معدود شرکت های دارویی است که بالاترین‌ جریمه ها را در طول تاریخ به خاطر سوء تخلفات دارد و رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند واکسن را از کشوری غیر از امریکا، انگلیس و فرانسه تهیه کنید؛ اگر آن‌ ها راست می گویند چرا وقتی بنیاد برکت در ایران واکسن کرونا را تولید می کند و مورد تایید است؛  این‌ بنیاد را تحریم‌ کردند؟

 

 

 

کد خبر 1018147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha