مشکل آمریکا با ما تبدیل شدن ایران به قدرت نظامی منطقه است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: مشکل آمریکا با ما این است که ایران توانسته بدون رابطه با آنها به بزرگترین قدرت تکنولوژی و نظامی منطقه تبدیل شود و نوعی دموکراسی که مردم سالاری دینی است را اجرا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۳ بهمن حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، گفت: تواضع در برابر خدا، تواضع در برابر مردم، تواضع در برابر والدین و تواضع در برابر حق از انواع تواضع است.
 



امام جمعه کهنوج با اشاره به سیزدهم جمادی الثانی سالگرد وفات بانوی بصیر صبور و پر استقامت مادر ابوالفضل العباس (ع)، خاطرنشان کرد: حضرت ام البنین (س) همچون زینب کبری (س) با استفاده از ابزار رسانه، خطابه، سخنرانی و مرثیه سرایی تلاش کرد جلوی تحریف و انحراف واقعه کربلا و عاشورا را گرفته و فرهنگ حسینی را نشر دهد.




وی بیان کرد: حضرت ام البنین (س) چهار فرزند خود را تقدیم راه سیدالشهداء (ع) کرد، روز رحلت این بانوی مکرمه را روز تکریم مادران و همسران شهدا قرار داده‌اند و باید گفت؛ خانواده شهیدان و ایثارگران از نظر تاثیر و ارزش رفتار و حرکت فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند.




حجت الاسلام افشارمنش تاکید کرد: ماه بهمن یادآور اوج حضور مردم در صحنه های انقلاب و حاوی خاطرات بسیار زیاد همچون ۱۲ بهمن سالروز بازگشت حضرت امام (ره) از پاریس به ایران، دهه فجر و در نهایت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.




خطیب جمعه کهنوج تصریح کرد: بهترین تعبیر برای انقلاب اسلامی، تعبیری است که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای داشته و آن را بعثت دوباره نامیدند به قول استاد شهید مطهری مردم گمشده تاریخی خود را یافتند.




وی ابراز کرد: یکی از کارشناسان و مقامات آمریکایی می‌گوید؛ مشکل ما با ایران، بحث هسته‌ای نیست بلکه مشکل ما این است که ایران توانسته بدون رابطه با آمریکا به بزرگترین قدرت تکنولوژی و نظامی منطقه تبدیل شود و نوعی دموکراسی که مردم سالاری دینی است را اجرا کند.




حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به چالش های جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در ۴ سال آینده، اظهار کرد: ناتوانی جسمی جو بایدن در آستانه ۸۰ سالگی قرار دارد و ایج سن اساسا سن مناسبی برای اداره اجرایی کشوری همچون آمریکا نیست، چالش دوم رقابت های درون حزبی است.




امام جمعه کهنوج اضافه کرد: جامعه آمریکا به شدت دو قطبی شده، اوج گیری تجزیه‌طلبی در آمریکا، همه گیری کرونا و اختلالات ذاتی در ساختارها و نهادها از دیگر چالش هایی است که بایدن با آن مواجه است و واقعیت این است که بایدن با یک آمریکایی رو به افول رو به رو است.



وی در خاتمه به رزمایش نیروهای اسلام و وضعیت نابسامان بورس، اشاره کرد.

کد خبر 1018195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha