پیشرفت اقتصادی در کنار پیشرفت فرهنگی زمینه ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت تلاش مستمر برای ارتقای مبانی فرهنگی، گفت: پیشرفت صنعتی و اقتصادی بدون پیشرفت مبانی فرهنگی و گفتمان انقلابی سبب جا ماندن جامعه از مسیر تعیین شده توسط انقلاب و امام شهدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین« احمد رضا شاهرخی» امروز در دیدار با اعضای قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) و ستاد استانی طرح ولایت، اظهار داشت: بی تردید رشد و پیشرفت صنعتی و اقتصادی بدون پیشرفت مبانی فرهنگی و گفتمان انقلابی و تربیت جوانان تراز انقلاب اسلامی، نه تنها دستاورد شاخصی نخواهد داشت بلکه سبب جا ماندن جامعه از مسیر تعیین شده توسط انقلاب و امام شهدا خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: اگر ما از انقلاب بگویم اما تلاشی در جهت رشد باورهای دینی و عقیدتی و انقلابی نداشته باشیم سبب دوگانگی و عدم فهم درست از راه انقلاب خواهد شد.

 

اردوهای طرح ولایت نقش موثری در رشد باورهای دینی و انقلابی نسل جوان دارد

 

وی ادامه داد:  بی تردید طرح های ریشه و پایه ای چون اردوهای طرح ولایت می تواند ما رادر تحقق این گفتمان که همان نهضت امام و شهداست نزدیک گرداند.

 

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی نسبت به توطئه های دشمنان، بیان کرد: آن مشکلی که شیطان بزرگ؛ امریکای جنایت کار با آن دست و پنجه نرم میکند توجه محض به چپاول ملت ها و ایجاد جنگ افروزی برای به غارت بردن منابع کشورهاست.

 

وی بیان کرد: هدف توطئه های دشمنان ایجاد رونق اقتصادی به نفع صهیونیسم ها و سرمایه داران امریکایی است.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز جامعه امریکا با مشکل ضعف فرهنگ و غفلت از ارزش ها و کمبود آن روبروست، بیان کرد: وضعیت امروز آمریکا نشان دهنده همان نظام بدون پشتوانه تعالیم اخلاقی و فرهنگی است که اکنون شاهد معظلات آن در امریکا هستیم.

 

همایش استانی بزرگداشت علامه مصباح یزدی در خرم آباد برگزار می شود

 

 مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع)  هم در این دیداراز برگزاری همایش استانی بزرگداشت علامه محمدتقی مصباح یزدی در خرم آباد خبرداد و اظهار داشت: علامه مصباح عمر خود را در راه مجاهدت و ارتقای فکری و بصیرتی جامعه صرف کرد.

 

« تقوی» خاطرنشان کرد: امروز ما باید با تلاش و عمل خود ادامه دهنده راه این مجاهد و علامه گرانقدر باشیم.

 

وی بیان کرد: اندیشه ژرف عالمان و فقیهان برجسته چون آیت الله مصباح از اساسی‌ترین ارکان رشد و توسعه علوم و معارف اسلامی بوده که با توجه به غنای ادله و منابع دینی، تأثیر فراوانی در تعالی فرهنگ، معنویت و آگاهی مردم داشته‌اند.

 

تقوی ادامه داد: با اشاره به ماندگاری روش و تفکر حضرت آیت الله مصباح یزدی، خاطرنشان شد: مجاهدت‌ها، سیره عملی و اندیشه ژرف حضرت آیت الله مصباح یزدی، اصلی‌ترین عامل ماندگاری و ادامه راه علامه مصباح یزدی است.

 

 

هم افزایی همه اراده ها و جریان ها جهت تحقق گام دوم انقلاب ضروری است

 

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی هم افزایی همه جریانها و اراده ها برای رسیدن به مقصد متعالی و تحقق گام دوم انقلاب ضروری است.

 

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی امام زین العابدین(ع) اظهار کرد: مطالبه ما از نماینده  ولی فقیه در استان حمایت از قرارگاه های فرهنگی و جهادی است که علم ادامه راه این بزرگواران را به دست گرفته و میطلبد مسئولین حمایت های مادی و معنوی را در جهت کمک به این حرکت های انقلابی و جهادی در اولویت کار خود قرار دهند.

 

وی افزود: امید می رود با تقویت وحدت و همدلی در استان و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان از فعالیت های فرهنگی و جهادی استان لرستان پیشتاز به سوی تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد.

 

کد خبر 1018207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha