تبیین دین با زبان هنر اثرگذارتر است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ماندگاری و اثرگذاری دین زمانی که با هنر تبیین شود، بیشتر است، گفت: دین با فطرت آدمی منطبق بوده و هر آن چیزی که با فطرت همراه شود، ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین "رضا نوری" شامگاه جمعه (سوم بهمن ماه) در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر آیات با بیان اینکه ماندگاری و اثرگذاری دین زمانی که با هنر تبیین شود، بیشتر است، افزود: دین با فطرت آدمی منطبق است و هر آن چیزی که با فطرت همراه شود، ماندگار است.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاسی و الگو گرفتن از قرآن کریم را اثرگذار دانست و با تاکید بر توجه هنرمندان به این بخش اظهارکرد: هنرمند با شناخت خوب از فرهنگ و دین در کنار تخصص، می تواند اثری ماندگار خلق کند.

 

 

 

امام جمعه بجنورد بیان کرد: هنرمند با درک ندای فطرت و شکوفاسازی آن اثر ماندگاری را تولید خواهد کرد که در حکم حسنه جاریه است.

 

 


گفتنی است، سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی کشور و به میزبانی خراسان شمالی از اول بهمن به مدت سه روز فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 

این جشنواره با رقابت هفت گروه نمایشی از استان های خراسان رضوی، کرمانشاه، اصفهان، قزوین، اردبیل، مرکزی و خراسان شمالی و داوری «سعید اسدی»، «حسین مسافر آستانه» و «محمد حیدری» در سایت تیوال برگزار شد و امشب با معرفی نفرات برتر در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

 

 

 

کد خبر 1018246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha