مشارکت اجتماعی برای طرح «شنبه های کتاب» افزایش می یابد

همزمان با اجرای رویداد فرهنگی کانون امام حسن مجتبی تیران با عنوان «من این کتاب را معرفی می کنم» مشارکت اجتماعی برای طرح «شنبه های کتاب» و تبادل نظر و دانش در بین مردم افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همه خانواده ها در منزل کتابخانه ای کوچک و یا تعدادی کتاب مورد علاقه خود را در قفسه ای کنار همدیگر قرار داده اند که در برخی از مواقع نیز مطالعه آن را به دوستان و آشنایان پیشنهاد کرده اند.

 

علاقه به یک کتاب خاص همواره انسان را برای معرفی آن به دیگران نیز تحریک و هدایت می کند و همین موضوع عاملی در شناخت و انتخاب کتب جهت مطالعه است چرا که ما همیشه در پیشنهادات و خلاصه ها به ارزیابی مشخصی می رسیم.

 

بستر سازی برای خلاصه نویسی و معرفی کتاب یک اتفاق مناسب برای افزایش سرانه مطالعه و معرفی کتاب است که کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران این کار را در قالب رویداد فرهنگی با عنوان «من این کتاب را معرفی می کنم» بهمن ماه امسال اجرا می کند که این موضوع زمینه ساز افزایش مشارکت اجتماعی در طرح «شنبه های کتاب» نیز خواهد شد.

 

بر اساس پیش بینی های این فعالیت کتابخوانی، تمامی خلاصه های کتاب همراه با عکس در شبکه های اطلاع رسانی و اجتماعی به عموم مردم معرفی می شوند.

 

طرح «شنبه های کتاب» که با هدف معرفی کتاب در بین کانون های مساجد کشور در حال اجراست، در این کانون فرهنگی و هنری نیز از گذشته در فضای حقیقی و مجازی اجرا می شد که این روزها جلوه های متنوع دیگری را به خود داده است.

*مشارکت بین بخشی برای اجرای طرح های کتابخوانی

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران گفت: مشارکت بین بخشی برای اجرای طرح و فعالیت های کتابخوانی در این دیار صورت گرفته که فرصت خوبی را برای غنی سازی اوقات فراغت، گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای سطح دانش عمومی دارد.

وی پیرامون رویداد فرهنگی«من این کتاب را معرفی می کنم» افزود: اهدا بسته های بهداشتی به شرکت کنندگان این رویداد فرهنگی نیز پیش بینی و این رویداد فرهنگی همسو با پروژه فرهنگی آزاد راه کتاب در تیران آغاز شده که کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع)-موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا-اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان و شهرداری تیران در اجرای آن مشارکت دارند.

 

*مشارکت کانون های مساجد در اجرای طرح «شنبه های کتاب»

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون، اجرای طرح های کتابخوانی را یکی از فعالیت های شاخص تشکل ها و نهادهای فرهنگی این شهرستان معرفی کرد و گفت: کانون های مساجد در اجرای طرح «شنبه های کتاب» مشارکت بالایی دارند.

 

«اقبال صالحی» معرفی و اهدا کتاب، برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقات، طرح ها و ایده های خلاقانه و مشارکت در امر مطالعه را یک فرصت در تیران و کرون عنوان کرد و یادآورشد: نبود کتابفروشی سازمان یافته و دارای ظرفیت در این منطقه یک آسیب پیش روی این فعالیت ها است.

وی ادامه داد: تاکنون برای رفع این مشکل با برخی از فروشندگان صحبت و مذاکره شده اما این حوزه نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت و اقدام دلسوزانه است و این اداره آمادگی ارائه مجوز و همکاری برای راه اندازی یک مرکز عرضه کتاب می باشد.

 

*همکاری و هم افزایی برای رونق کتابخوانی ضروری است

 

 ترویج فرهنگ مطالعه، موضوعی فراگیر و نیازمند مشارکت عمومی است تا با همکاری همدیگر این مهم محقق و به مرحله اجرا برسد و نباید آن را به سازمان و نهادهای خاص سپرد بلکه خانواده ها یکی از مهمترین مولفه های تحقق این امر هستند.

 

تشکل های مردم نهاد و نهادهای مردمی نیز باید در این خصوص اولویتی را قایل و همسو با همدیگر حرکت کنند.

 

 

کد خبر 1018330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha