برگزاری نشست مجازی بررسی پروژه ساخت مسجد در «ناپرویل» آمریکا

کمیسیون برنامه ریزی و منطقه بندی «ناپرویل» در ایالت «ایلینوی» آمریکا بررسی جزئیات پروژه ساخت مسجد جدید در این شهر را طی یک جلسه مجازی در هفته جاری آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «radio»،کمیسیون برنامه ریزی و منطقه بندی «ناپرویل» در ایالت «ایلینوی» آمریکا بررسی جزئیات پروژه ساخت مسجد جدید در این شهر را طی یک جلسه مجازی در هفته جاری آغاز کرد.

 

مرکز اسلامی ناپرویل (ICN) قصد دارد یک مسجد ، مدرسه ، سالن ورزشی و یک سالن همه منظوره بسازد.

 

«لن مانسون »،وکیل مرکز اسلامی ناپرویل اعلام کرد که بروشوری حاوی اطلاعات نادرست در مورد مسجد ناپرویل در محل مسجدی که قرار است ساخته شود قرار بود توزیع شود که ما از پخش آن جلوگیری کردیم.

 

وی درباره مسجد ناپرویل گفت: این مسجد در ابتدا ظرفیت پذیرایی از 692 نمازگزار را خواهد داشت و بعدها اگر به طور کامل توسعه پیدا کند می تواند یک هزار و 146 نمازگزار را در خود جای دهد.

 

به گفته مانسون ساختمان این مسجد 29 فوت ارتفاع دارد و ارتفاع مناره ای که او آن را به یک پرنده تشبیه کرده است 84 فوت است.

 

وکیلمرکز سلامی ناپرویل با اشاره به اینکه این مناره در مرحله بعدی ساخته می شود،گفت که بر اساس قوانین ساخت و ساز در ناپرویل ، شیب ها و مناره ها به عنوان بخشی از ارتفاع ساختمان در نظر گرفته نمی شوند.

 

مخالفان ساخت مسجد می گویند که این ساختمان را نباید در یک منطقه مسکونی قرار داد، اما مانسون با تاکید بر اینکه چندین کلیسا در این منطقه هستند حق ساخت مسجد را محفوظ دانست.

 

با این وحود قرار است عموم مردم تا روز سوم فوریه نظرات خود را در مورد برنامه های مرکز اسلامی ناپرویل ارائه دهند.

کد خبر 1018338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha