توسعه فرهنگ قرآنی مهمترین رسالت موسسات قرآنی است

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا گفت: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه مهمترین رسالت موسسات قرآنی است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی شهرستان از روند رو به رشدی برخوردار است و باید سعی شود در راستای افزایش برنامه‌های قرآنی تلاش شود.

 

وی با تأکید بر سرلوحه قرار دادن مفاهیم قرآن کریم در زندگی روزمره عنوان کرد: درک مفاهیم و عبور از مسیر قرآن، هدایت، سربلندی و شکوفایی جامعه را به‌دنبال دارد.

 

وی ادامه داد: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی و تلاش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در جامعه و کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در زندگی مردم از مهم‌ترین اهداف خانه‌های قرآن است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار یادآور شد: به‌منظور گسترش برنامه‌های قرآنی در سطح روستاها نیز از مربیان قرآنی بهره‌ گرفته شده است.

 

مختاری‌نیا گفت: اگر ما بخواهیم فرد مفیدی در عرصه قرآن باشیم باید قرآن را در زندگی خود عملیاتی کنیم، بعد در مورد قرآن با مردم سخن بگوییم تا مردم از ما الگو بگیرند.

 

وی اظهار داشت: قرآن نور است و نورانیت را به دنبال دارد که باید مربیان و مدرسان قرآنی علاوه بر آموزش قرائت این کتاب آسمانی، معارف و آموزه‌های آن را برای نسل جوان تبیین کنند.

 

وی افزود: تعداد ۲۰ خانه قرآن شهری در این شهرستان برنامه‌های آموزشی و ترویجی قرآن کریم را در طول سال اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا در ادامه به نقش مؤسسات قرآنی در ترویج و اشاعه فرهنگ ناب محمدی اشاره کرد و افزود: مؤسسات قرآنی مکانی مناسب برای پرورش استعدادهای قرآنی و ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه هستند.

 

وی در پایان تاکید کرد: باید حفظ قرآن کریم مورد توجه همگان قرار گیرد چرا که قرآن کریم کتابی روشنگر و هدایت کننده همه انسان‌ها است.

کد خبر 1018368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha