تدریس « زبان قرآن» برای نخستین بار در دانشگاه های استرالیا

پایگاه عربی « SBS» اعلام کرد: برای نخستین بار زبان قرآن در دانشگاه های استرالیا تدریس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیوترک پست، پایگاه عربی « SBS» گزارش داد: برای نخستین بار تدریس زبان قرآن در دانشگاه های استرالیا تصویب شد.

 

دکتر«علی یونس الدهش» استاد زبان و ترجمه دانشکده ادبیات و علوم انسانی در بخش زبان و فرهنگ عربی در دانشگاه سیدنی این برنامه درسی جدید را برای برطرف کردن نیاز دانشجویان دانشگاه ها با عنوان «عربی قرآن» ارایه کرده است.

 

الدهش گفت: واحد دانشگاهی در تاریخ استرالیا برای مطالعه زبان عربی کلاسیک به عنوان زبان عربی استفاده شده در قرآن  و شعر جاهلی وجود ندارد. عربی قدیمی با فصیح معاصر که در رسانه ها و کتاب ها وجود دارد، تفاوت دارد.

 

وی افزود: این زبان به دانشجویان زبان عربی در دانشگاه سیدنی که عربی تبار هستند و یا زبان عربی را در مراحل پیشرفته فرا می گیرند، تدریس می شود.

 

این استاد دانشگاه گفت: این واحد به امور دینی نمی پردازد. بلکه به ساختار لغوی و قواعدی زبان عربی که زبان قرآن است، می پردازد.

 

الدهش افزود: این واحد از سخت ترین واحد های درسی زبان عربی است. زیرا دانشجویان برای فراگیری آن باید تلاش بسیار کنند. ارایه شفاهی معانی متون قرآنی و تکالیف هفتگی و سایر التزاماتی که در نتیجه نهایی فراگیری زبان قرآن سهم دارد، از جمله فعالیت های این برنامه درسی است.

 

کد خبر 1018452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha