تولید فیلم کوتاه «قرمز منهای زرد» در جهرم

موحد گفت: فيلم كوتاه «قرمز منهای زرد» با موضوع عدم مصرف خودسرانه دارو به سفارش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم تهيه شده است.

«محمد جواد موحد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: فیلم کوتاه «قرمز منهای زرد»، به كارگردانی «علی قليج خانی» و به سفارش معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم تهيه شده است.

 

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه این زمان این فیلم ۱۳ دقیقه بوده است، افزود: موضوع این فیلم عدم مصرف خودسرانه دارو و بروز اشتباهات دارويی است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مصرف خودسرانه دارو و حتی مرگ ناشی از آن مساله ای شناخته شده است، بیان کرد: این امر سالانه افراد زيادی را سهواً يا عمداً به دشواری ها، تلخی ها و ناكامی ها می افكند.

 

موحد ادامه داد: دفتر تحقيق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه نيز به دليل اهميت موضوع و همگام با سازمان های جهانی منع مصرف خودسرانه دارو به اين مهم پرداخته است.

 

وی به داستان این فیلم اشاره کرد و گفت: این داستان كوتاه حكايت از اشتباه مادری دارد كه داروی مصرفی اش به سادگی در اختيار كودک خردسالش قرار گرفته است و در پی آن كودک و مادر هر دو متحمل رنجی می شوند كه حاصل لحظه ای غفلت و ناآگاهی و جبران كردنشان ناممكن است. 

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تصریح کرد: اين اثر تا كنون به ۲۰ جشنواره فيلم خارجی ارسال شده است كه اعلان نتايج آن از اواسط سال ٢٠٢١ ميلادی آغاز می شود.

کد خبر 1018456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha