۵۰ واحد بوم گردی در ایلام در دست احداث است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایعی دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ۵۰ واحد بوم گردی در ایلام در دست احداث است.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به فعالیت ۴۰ واحد بوم گردی در استان و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در این واحدها، اظهار کرد: هرچند کرونا آسیب جدی به فعالیت واحدهای بوم گردی استان وارد کرد اما امیدواریم در نوروز امسال شاهد رونق و شکوفایی تاسیسات گردشگری در استان باشیم.
 

مدیرکل میراث فرهنگیف صنایعی دستی و گردشگری استان ایلام از در دست اقدام بودن ۵۰ واحد بوم گردی دیگر در استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها یا در مراحل کار اداری یا در انتظار دریافت تسهیلات هستند.
 

وی گفت: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی شرایط لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم می‌کند.


شنبه زاده در خصوص مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان، تصریح کرد: گردشگری یک صنعت فرابخشی است و به بخش‌ها، واحد‌ها و سازمان‌های دیگر وابسته است که نیازمند مساعدت و همکاری بیشتر ادارات استان به ویژه ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست در حوزه سرمایه گذاری  است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیارد ریال اعتبار مشارکتی ملی و تملک دارایی به این اداره کل در سال جاری اختصاص یافته است.

کد خبر 1018472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha