استفاده از آموزه های دینی برای مبارزه با اعتیاد در فارس

کرمی گفت: استفاده از آموزه های دینی در جامعه ما به عنوان یک ظرفیت در مبارزه با اعتیاد و حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باید مورد توجه و تاکید ویژه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (شنبه 4 بهمن)  در دیدار با حجت‌الاسلام «مجید گشول دره سیبی»، امام ‌جمعه کوار با اشاره به پیامدهای منفی اعتیاد گفت: سرقت، فقر، مشکلات جسمی و روحی از پیامدهای نامطلوب اعتیاد در جامعه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: یکی از عواملی که منجر به اعتیاد می شود، بیکاری است و همکاری خیران برای حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر به ویژه در زمینه اشتغال، نقش مطلوبی در عدم بازگشت آنها به سمت اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیران در توسعه فعالیت های فرهنگی و درمان و پیشگیری از اعتیاد همواره اثر بخش بوده است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

کرمی تاکید کرد: خیران با حمایت از بهبود یافتگان مواد مخدر در زمینه حرفه‌ آموزی و کسب مهارت‌های شغلی، ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی کوچک و زودبازده و... نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد دارند.

وی با اشاره به استقرار صنایع بزرگی همچون کارخانه فولاد در کوار گفت: استقرار صنایع و سهم بزرگ کوار در حمل ‌و نقل جاده‌ای کشور با بیش از 2 هزار کامیون، ظرفیت مناسبی برای توسعه اشتغال در کوار ایجاد می کند.

کرمی تصریح کرد: استفاده از آموزه های دینی در جامعه ما به عنوان یک ظرفیت در مبارزه با اعتیاد و حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باید مورد توجه و تاکید ویژه قرار بگیرد.

کد خبر 1018483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha