خون شهیدان موجب تقویت اعتماد به نفس در جهت توسعه و بالندگی کشور می شود

حجت الاسلام اجرایی، گفت: خون شهیدان موجب تقویت اعتماد به نفس مردم و مسئولان برای تلاش بیشتر جهت توسعه و بالندگی کشور و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی می شود.

 

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در  گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان در کرمانشاه گفت: وارد ماه بهمن شده ایم که ماه پیروزی انقلاب اسلامی است،۴۲سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است و خدا را شاکریم که روز به روز اقتدار این کشور بیشتر می شود و این نعمتی بزرگ از طرف خدای متعال است که هر چه شکر بکنیم جا دارد.

 

وی با اشاره به امروز چهارم بهمن ماه سالروز بستن فرودگاه مهرآباد توسط بختیار برای جلوگیری از ورود امام(ره) به ایران خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید: آنها میخواهند با دهانشان نور خدا را خاموش کنند در حالی که خدای متعال اراده اش را میرساند و کسی نمی تواند مقابل اراده خدای متعال قد علم کند.

 

حجت الاسلام احرایی تصریح کرد: چهارشنبه ۸بهمن ماه سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها سلام) است و روز تکریم مادران و همسران شهداست، گرامی می داریم این روز بزرگ را تکریم می کنیم ،  مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه ما دارند ما همیشه باید قدردان خانواده شهدا باشیم.

 

وی افزود: ام البنین(علیها سلام) از وقتی که قدم در خانه حضرت علی(ع) گذاشت همواره خودش را در خدمت فرزندان فاطمه(س) می دید و عشق و محبت خود را نثار آنها می کرد، ام البنین(علیها سلام) فرزندان فاطمه(س) را از جان خودش عزیزتر می دانست و  ام البنین(علیها سلام) بزرگترین نمود ادب را در مقابل حضرت علی(ع)، فاطمه(س) و فرزندان آنها داشت و هنگامی که به خانه حضرت علی (ع) قدم می گذاشت نه به عنوان جانشین حضرت فاطمه(س) بلکه خود را به عنوان خادم فرزندان آنحضرت می دانست.

 

امام جمعه هرسین با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید بر عظمت مادران شهدا داشته اند اظهار کرد: مادر یک شهید و دو شهید و سه شهید اینها شوخی نیست، اینها به آسانی به زیان می آید، بچه انسان سرما میخورد و سرفه می کند چقدر ناراحت می شویم ، این مادر با همان احساسات مادرانه چنان نقشی ایفا می کند که صدها مادر دیگر تشویق میشوند که فرزندان خود را به میدان جنگ بفرستند اگر همین مادران فرزندانشان می آمد یا نمی آمد، و ناله می کردند و یقه چاک می کردند و به امام(ره) و جنگ اعتراض می کردند، مطمئناً جنگ در همان سال های اول زمینگیر می شد ، نقش مادران شهدا این است.

 

وی تصریح کرد: به منظور شناخت هر چه بیشتر نسل های جدید از انقلاب باید به گونه ای عمل شود که این نسل ها محتوای انقلاب را درک کنند و ملت ایران با عزم و اراده راسخ، بار دیگر در ایام الله دهه فجر حماسه ای بزرگ خواهند آفرید و توطئه های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان گفت: اگر امروز در کشور امنیتی هست، این امنیت را مدیون رشادت های شهدای عزیزمان هستیم، این عزیزان با خون خود نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز شاهد آن هستیم که نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است.

کد خبر 1018556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha