کلاس های حضوری دانش آموزان حداکثر در جلسات ۳۵ دقیقه ای برگزار می شود

خدابنده با تاکید بر رعایت دقیق دستورالعمل بازگشایی مدارس، گفت: کلاس های حضوری دانش آموزان حداکثر در سه جلسه ۳۵ دقیقه ای برگزار شود، حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس حضور داشته باشند و هر دانش آموز حداکثر دو روز هفته را در کلاس حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۴ بهمن) در نشست تبیین فرآیند هدایت تحصیلی موضوع هدایت تحصیلی را با توجه به نقش تعیین کننده آن در آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان بسیار مهم توصیف کرد و گفت: فراهم آوردن شرایط مطلوب برای انتخاب رشته آگاهانه و بر اساس علایق، استعداد و توانمندی های دانش آموزان، یکی از رسالت های ما است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن اشاره و تاکید شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی یک فرآیند است که از دوره ابتدایی آغاز و تا پایان دوره متوسطه اول ادامه دارد تصریح کرد: ما باید دانش آموزان را در مسیری قرار دهیم تا استعداد، علاقه، انگیزه و توانمندی خود را بشناسد، با رشته های مختلف تحصیلی و آینده شغلی هریک آشنا شود و سپس با راهنمایی مشاوران، خانواده و دبیران مناسب ترین رشته را برگزیند.

 

وی با تاکید بر لزوم احترام گذاشتن به علایق، استعداد و توانمندی دانش آموزان برای انتخاب رشته تحصیلی خود اظهار داشت: عملکرد صحیح و موفق دبیران، مشاورین، معاونین آموزشی و مدیران مدارس در بحث هدایت تحصیلی می تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان شود و آنان را در پذیرش دانشگاه و اشتغال آینده خود کمک نماید.

 

خدابنده افزود: با توجه به برنامه توسعه متوازن بایستی مسیر را به گونه ای تعریف کنیم تا ۵۰ درصد دانش آموزان فارغ التحصیل از مقطع متوسطه اول به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شوند لذا معرفی این رشته ها، مزیت ها و آینده شغلی آن می تواند نقش موثری در اجرایی نمودن این مهم ایفا کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر توجه به مزیت های نسبی منطقه ای در توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش افزود: امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی موجود می بایست فرآیند هدایت تحصیلی در سامانه شاد و با برگزاری جلسات مجازی پیگیری گردد.

 

وی با تاکید بر رعایت دقیق دستورالعمل بازگشایی مدارس اظهار داشت: کلاس های حضوری دانش آموزان حداکثر در سه جلسه ۳۵ دقیقه ای برگزار شود، حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر کلاس حضور داشته باشند و هر دانش آموز حداکثر دو روز هفته را در کلاس حضور داشته باشد.

 

«حسین شادکام» هم در این نشست با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری تولید محتوای مشاوره تحصیلی و شغلی در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تا کنون بیش از چهار هزار و 800 محتوای مشاوره ای در قالب موشن گرافی، پاور پوینت و فایل های صوتی و تصویری به این دبیرخانه رسیده است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به طراحی نرم افزار جامع هدایت تحصیلی و شغلی در آموزش و پرورش استان گفت: این نرم افزار تمامی اطلاعات لازم برای یک انتخاب آگاهانه را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد که شامل معرفی رشته های تحصیلی دانشگاهی، بانک اطلاعاتی تحصیلی و شغلی، کتاب خانه مجازی، معرفی کامل رشته های موجود در مدارس استان، نشانی تمامی مدارس و نقشه مسیریابی مدارس در تمام مناطق استان می باشد.

کد خبر 1018559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha