استفاده از توانمندی دبیران در شناسایی استعدادهای دانش آموزان نقش موثری دارد

صابری تولایی با تاکید بر تشکیل کمیته هدایت تحصیلی در ادارات آموزش و پرورش استان، گفت: استفاده از توانمندی دبیران و هادیان فنی در شناسایی استعدادها و رغبت های دانش آموزان می تواند نقش موثری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «رضا صابری تولایی» امروز(۴ بهمن) در نشست مجازی تبیین فرآیند هدایت تحصیلی با بیان اینکه فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان یکی از از ماموریت های مهم و اساسی در دوره تحصیلی متوسطه اول می باشد گفت: هدایت تحصیلی به دنبال توزیع متوازن دانش آموزان با توجه به استعداد، علایق و توانایی های آنان، بین شاخه ها و رشته های تحصیلی است.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های برون سازمانی (رسانه ها) به منظور آشنایی دانش آموزان با رشته ها و حرفه های مختلف گفت: ایجاد ارتباط بین دروس مهارتی و جشنواره های مهارت محور دوره اول متوسطه با دروس فنی و حرفه ای و کاردانش دوره دوم متوسطه و در کنار آن بالابردن سطح کیفی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش می تواند نقش تاثیر گذاری در مسیر دستیابی به اهداف برنامه توسعه متوازن داشته باشد.

 

وی با تاکید بر تشکیل کمیته هدایت تحصیلی در ادارات آموزش و پرورش استان، گفت: تشکیل کمیته های فرعی ادارات پس از صدور فرم های هدایت تحصیلی،بومی سازی رشته های هنرستان های کار دانش بر اساس نیاز منطقه با استفاده از ظرفیت برون سپاری، بروزرسانی اطلاعات رشته های فعال در هنرستان ها برای مدیران، مشاوران و دانش آموزان و تولید محتوی مناسب برای هدایت تحصیلی از جمله وظایف ادارات آموزش و پرورش در راستای اجرای فرآیند هدایت تحصیلی است.

 

صابری تولایی با اشاره به بیش از ۹۸ هزار دانش آموز پایه نهم مشمول فرآیند هدایت تحصیلی در سطح استان گفت: دانش آموزان، اولیا، دبیران و مشاوران عناصر موثر مدارس در فرآیند هدایت تحصیلی می باشند.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر نقش مشاوران در فرآیند هدایت تحصیلی گفت: تدوین برنامه هدایت تحصیلی در قالب الگوی تعالی مدیریت مدرسه، برگزاری جلسات آموزشی خاص هدایت تحصیلی برای دانش آموزان، دبیران و اولیاء (حداقل ۳ جلسه) و هماهنگ کردن برنامه ویژه مدرسه با مبحث هدایت تحصیلی از جمله وظایف و تکالیف مدارس در اجرای فرآیند هدایت تحصیلی است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از توانمندی دبیران و هادیان فنی در شناسایی استعدادها و رغبت های دانش آموزان می تواند نقش موثری داشته باشد، گفت: تهیه محتوی مناسب (از قبیل کلیپ – جزوه و فایل های متناسب با هدایت تحصیلی) و دعوت از متخصصین امر هدایت تحصیلی و راهنمایی و مشاوره دانش آموزان نیز به بهبود اجرای فرآیند هدایت تحصیلی کمک می کند.

کد خبر 1018564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha