۸۰ خانوار عشایری نهبندان از  نعمت برق بهره مند شدند

جهان بین گفت: ۸۰ خانوار عشایری نهبندان با هزینه کرد ۶۰۰ میلیون تومان توسط پنل خورشیدی از نعمت برق بهره مند شدند.

«محمد جهان بین»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: سه هزار و ۱۹۲ خانوار عشایری در شهرستان نهبندان زندگی می‌کنند که این تعداد  بیش از ۱۸۰ هزار رأس دام را در این منطقه پرورش می ‌دهند.

 

مدیر امور عشایر شهرستان نهبندان از راه اندازی چهار دستگاه توربین بادی در مناطق عشایری شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: برای راه اندازی این تعداد دستگاه ۳۰۰ میلیون  تومان هزینه شده و  بیش از ۶۰ خانوار از محل آن بهره مند می شوند.

 

جهان بین تصریح کرد: همچنین ۸۰ خانوار عشایری نهبندان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان توسط پنل خورشید از نعمت برق بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان ۸۵۰ کیلومتر ایل راه دارد، افزود: اداره عشایری نهبندان ۲۴۰ میلیون تومان اعتبار در حوزه راه ها دارد ولی متاسفانه تاکنون اعتبار بسیار کمی به این حوزه تخصیص یافته است.

 

مدیر امور عشایر شهرستان نهبندان با بیان اینکه فاز دوم پروژه آبرسانی محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد با اعتبار ۱۰میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می رسد، بیان کرد: از محل این پروژه یک هزار و ۵۰۰ نفر از آب شرب بهره مند می شوند.

 

جهان بین ادامه داد: با تکمیل و افتتاح فاز دوم پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه و چاه زرد نهبندان ۱۴ محله عشایری و ۲۸۰ خانوار از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

 

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون، ۱۷هزار و ۵۰۰ متر مکعب آبرسانی سیار در محلات عشایری نهبندان انجام شده است.

 

گفتنی است اقوام عشایری نهبندان شامل بهلولی، محمودی، کرده‌ای، اردونی، جمال‌زهی، یوسف‌زهی، آخوندی، نخعی و نوری است که به مناطق ییلاقی تگ سهلو، دشت شورآب میان کوه، کوه باران، دشت چاهداشی و میغان کوچ می‌ کنند.

کد خبر 1018580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha