مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی ورود قوی در بازارهای صادراتی است

قدسی مهمترین برنامه وزارت جهاد کشاورزی را ورود قوی در بازارهای صادراتی دانست و گفت: برنامه ما آن است که ضمن حفظ تولید و افزایش محصولات، در بازارهای صادراتی نیز حضوری جدی، فعال و پر رنگتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمدرضا قدسی» شامگاه (شنبه 4 بهمن) در نشست بررسی مشکلات آبزی پروری و کشاورزی در آبادان، با اشاره به بازدید از روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری و 23 هزار و 500 هکتاری شهرستان آبادان اظهار کرد: از سوی کشاورزان مشکلات مربوط به انجام این پروژه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت؛ حضور فعال در بازارهای صادراتی به عنوان هدف و برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت 20 مزرعه از مجموع 120 مزرعه در سایت پرورش میگوی چوئبده خبر داد و افزود: در این حوزه نیز مشکلات احصا و مقرر شد تا مسئولان مربوطه موارد را پیگیری کنند البته بخشی از این پیگیری ها می بایست در سطح کلان کشور انجام شود که این کار در بازگشت به تهران و در دیدار و گفتگو با وزیر جهاد کشاورزی بررسی و دنبال می شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا موضوعات مطروحه و مشکلات مبتلابه آبزی پروران و کشاورزان شهرستان آبادان برطرف شود تصریح کرد: تفاهم ‌نامه ای از سوی این وزارت خانه با سازمان ثبت اسناد و املاک در خصوص ‌مشکل اسناد زمین های کشاورزی منعقد شده و قابل پیگیری و رفع است.

 

قدسی بر لزوم تغییر کاربری زمین های سایت پرورش میگوی چوئبده تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این فعالیت برای کشور می تواند ارزآوری کند، موضوع تغییر کاربری این سایت از پرورش میگو به پرورش دیگر آبزیان پس از طرح و پیگیری در سازمان دامپزشکی و شیلات اجرایی می شود تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

 

وی از دعوت و ورود برخی از شرکت های اقماری جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری و مشارکت با فعالان عرصه آبزی پروری در سایت چوئبده خبر داد و اضافه کرد: این کار با هدف رونق کسب و کار انجام می شود زیرا می تواند زمینه ساز فعالیت حدود ۶ هزار نفر در این عرصه شود لذا ضرورت انجام این کار بسیار احساس می شود.

 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی مهمترین برنامه این وزارتخانه را ورود قوی در بازارهای صادراتی دانست و ابراز کرد: برنامه ما آن است که ضمن حفظ تولید و افزایش محصولات، در بازارهای صادراتی نیز حضوری جدی، فعال و پررنگ تری داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: امید می رود با برداشته شدن تحریم ها بتوانیم در صنعت بازار و کمک به زنجیره ارزش افزوده کار کنیم.

 

قدسی به بی‌سابقه ‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای تامین ارز مورد نیاز نهادهای دامی اشاره کرد و گفت: در تخصیص ارز تا شهریور مشکل داشتیم ولی با تدابیر اندیشیده شده و برطرف شدن مشکلات ثبت سفارش فراوانی در خصوص نهادهای دامی انجام شد و در تامین آنها به آرامش رسیدیم.

 

در ادامه این نشست نیز «محمد جواد صالحی نژاد» با اشاره به نقش هماهنگی سازمان های آب و برق و جهاد کشاورزی در کاهش مشکلات نخلداران آبادان بیان کرد: مشخص شدن متولی و بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی نخیلات آبادان به جهت رفع مشکلات نخل داران امری ضروریست که باید انجام شود.

 

مدیرعامل موسسه جهاد نصر عنوان کرد: از سال 93 به بعد بخشی از امور شبکه آبیاری و زهکشی نخیلات آبادان به جهاد نصر واگذار شد که در زمینه ی تجهیز و نوسازی اراضی اقداماتی نیز انجام شد؛ تجربه ثابت کرده که هر جا کشاورزان و بهره بردار حضور فعال داشته اند، روند کارها به صورت مطلوبی دنبال شده است.

 

وی با بیان اینکه هر کجا کشاورزان حضور خوبی داشتند و شبکه بالادستی نیز خوب کار کرد مسائلی همچون نی زنی، تجهیز اراضی و زهکشی به نحو مطلوبی به پیش رفته است یاد آور شد: انجام برخی هماهنگی‌ها میان سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی می تواند در کاهش مشکلات نخل داران منطقه نقش به سزایی داشته باشد.

 

کد خبر 1018661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha