تردد ۵۰۰ خودروی ترانزیتی از پایانه مرزی میلک/تردد ماشینهایی با تناژ ۴۰تن به بالا

فرماندار هیرمند گفت: روزانه بالغ بر ۵۰۰ماشین ترانزیت از پایانه مرزی میلک عبور می کنند که در تلاشیم این رقم به ۱۰۰۰دستگاه برسد.

«مهدی سرحدی اول» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: در راستای تسهیل ترددها در پایانه مرزی میلک،  علاوه بر افزایش ماشین های ترانزیتی ساعات کاری گمرک و پایانه را افزایش دادیم تا ماشین ها بدون توقف و به راحتی بتوانند تردد کنند.

 

 فرماندار هیرمند با اشاره به اینکه،  اکنون روزانه بالغ بر ۵۰۰ماشین از پایانه مرزی عبور میکنند، افزود: با پیگیری های انجام شده  مسیر جدیدی در پایانه مرزی میلک تعریف شده که درب آن در گمرک افغانستان باز می شود  و مخصوص عبور ماشین هایی با تناژ بیش از ۴۰تن بار است  چرا که با بار بیش از ۴۰تن نمیتوان از پل میلک عبور کرد.

 

سرحدی اول تصریح کرد:  بهره برداری از مرز نیازمند برگزاری جلسات شهرستانی ،استانی و برون مرزی است .

 

وی بیان کرد: برای برای شناسایی مشکلات و فرصت ها جلسه کار گروه ویژه مرز به مدیریت استاندار در شهرستان و در محل فرمانداری هیرمند برگزار شده است.

 

فرماندار هیرمند گفت: همچنین جلسات متعددی در معاونت اقتصادی استانداری برگزار شد و در نتیجه  مجموعا ۱۶جلسه با مقامات محلی و مسئولان ولایت نیمروز افغانستان با هدف نقش آفرینی در اقتصاد خرد و کلان برگزار شده است.

 

سرحدی اول یاد آور شد؛  تلاش مجموعه فرمانداری در نقش آفرینی در اقتصاد خرد است چرا که در اقتصاد کلان درآمد به خزانه مرکزی واریز و مقدار اندکی سهم استان و شهرستان خواهد بود. اما در اقتصاد خرد تمام درآمد به حوزه استان و شهرستان باز  برمیگردد و در اقتصاد و معیشت مردم نقش آفرینی خواهد کرد.

کد خبر 1018694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha