نمایشگاه مجازی کتاب یک فرا رویداد در فضای مجازی خواهد بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: امیدواریم در نمایشگاه مجازی کتاب رویدادها و گفت‌وگو بین اصحاب قلم و مخاطبان همچنین جریان تبادل فرهنگی و دیالکتیک هم‌افزا رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: امسال که در واقع جهان گرفتار موضوع کرونا شد این بیماری در بین همه مشکلات فرصتی فراهم کرده است تا فناوری‌های نوین ارتباطی و فناوری‌های نوین فرهنگی استفاده شود تا جریان توسعه فرهنگ، نشر و کتابخوانی در کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه شرایطی برای اصحاب فرهنگ، صاحبان قلم و مخاطبان کتاب‌دوست کشور فراهم شده است تا در این شرایط از نمایشگاه مجازی کتاب بهره‌مند شود.

 

مروارید با اشاره به سابقه خرید اینترنتی کتاب در گذشته توضیح داد: سابق بر این در بسترها و سامانه‌هایی که در این زمینه فعال بودند ما سابقه فروش اینترنتی کتاب را داشتیم اما نمایشگاه مجازی کتاب یک موقعیت ویژه است زیرا تمام مزایایی که سال‌های گذشته در نمایشگاه فیزیکی داشتیم در این نمایشگاه نیز آماده شده است.

 

وی درباره تکثر و تنوع کتاب‌ها در نمایشگاه مجازی کتاب گفت: اکنون شرایطی فراهم شده است که کتاب‌هایی از ناشران مختلف در این نمایشگاه عرضه شده و مزیت‌های ویژه‌ای که در نمایشگاه مجازی پیش‌بینی شده است مثل خرید آسان، ۲۴ ساعته، مطمئن و بدون واسطه که همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

مروارید تاکید کرد: اکنون خانواده‌ها بدون اینکه دغدغه سلامتی خود و فرزندانشان را داشته باشند با حضور در این نمایشگاه و گستره وسیع آن می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را از ناشران داخلی و خارجی با تخفیف تهیه کنند.

 

وی با بیان اینکه متناسب با سرعت تحول و تغییر در جامعه ایرانی یک نمایشگاه به‌روز و کارآمد کتاب را شاهد هستیم، گفت: بارها این موضوع را گفته‌ام که همان‌طور که باید نگران سلامت جسمانی باشیم به همان میزان باید نگرانی و دغدغه سلامت فکری خانواده‌ها، نوجوانان و کودکان را هم داشته باشیم و نمایشگاه مجازی کتاب این دغدغه را برطرف می‌کند.

 

مروارید با اشاره به برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در شهر مشهد مقدس عنوان کرد: ما سال گذشته حدود هفت میلیارد تومان فروش داشتیم و بعد از تهران بیشترین تنوع و میزان فروش را در کشور شاهد بودیم و با این اوصاف امیدواریم در نمایشگاه مجازی هم رویدادها و گفت‌وگو بین اصحاب قلم و مخاطبان و جریان تبادل فرهنگی و دیالکتیک هم‌افزا رخ دهد و فقط شاهد یک فروشگاه کتاب نباشیم بلکه شاهد یک فرارویداد در فضای مجازی باشیم.

 

جعفر مروارید با اشاره به استقبالی که مردم از این نمایشگاه مجازی کتاب داشتند گفت: در کنار طرح‌های مختلف کتابی مثل خرید فصلی و  حمایت‌ از صاحبان قلم به‌نظرم این زنجیره با نمایشگاه مجازی کتاب تکمیل می‌شود و بستری است تا اگر کرونا هم برطرف شود هرساله باز هم دسترسی به فروش مجازی کتاب فراهم باشد.

 

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا ششم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir     ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1018780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha