اجلاسیه ۱۷ هزار شهیده و بانوی ایثارگر به میزبانی کرمان برگزار می شود

اجلاسیه ۱۷ هزار شهیده و بانوی ایثارگر کشور اسفند ماه امسال به میزبانی کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد گروئی، یکشنبه(۵ بهمن) در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: طبق ماده ۶۳ قانون‌ خدمات رسانی به ایثارگران این شورا با هدف توسعه، ترویج و نهادینه‌ کردن  فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت‌ و زنده نگه داشتن یاد شهدا، حفظ و تقویت‌ شان‌ و منزلت جایگاه‌ های‌ عینی عرصه های ایثار و شهادت تشکیل می شود.

 



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان به موضوع " اخلاق و معنویت" به عنوان یکی از توصیه های مقام معظم‌ رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: اخلاق به معنی رعایت‌ فضیلت‌ هایی مانند خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، شجاعت، اعتماد به نفس و تواضع است.

 

 

 


وی اظهار کرد: معنویت و اخلاق جهت دهنده همه حرکت ها‌ و فعالیت های فردی و اجتماعی‌ است که  نیاز اصلی جامعه است و وجود آن در محیط زندگی حتی در صورت کمبودهای مادی، راحتی‌ ایجاد می کند و شعور معنوی هرچه در جامعه بیشتر باشد برکات بیشتری به بار می آورد.
 

 



گروئی همچنین زندگی و سبک و روش و منش شهدا و بزرگان و مکتب حاج‌ قاسم‌ و تولید فکر و گفتمان در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و افزود:ثبت گلزار شهدای کرمان به عنوان میراث بزرگ در جهان در دستور کار است.

 

 


وی از برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز و آزاده تحت عنوان فرشتگان تاریخ ساز خبر داد که به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی به میزبانی کرمان برگزار می شود.

 




مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: برنامه بعدی ساخت‌ مستند تلویزیونی برای‌ شهدا است‌ که در این راستا تفاهم‌نامه ای‌ با صدا و سیما انجام شده و ۵۳ مستند‌ در دستور کار است برای آن‌ مقداری تامین اعتبار صورت گرفته است.




وی اظهار کرد: همچنین چاپ کتاب وصایای شهدای استان در دستور کار است که جلد چهارم کتاب وصایای‌ شهدا رونمایی می شود.

 



گروئی از تدارک ویژه برنامه هایی برای ایام ۲۲ بهمن خبر داد و درخواست کرد: دیوار نویسی و کاشی کاری های  تخریب شده در سطح شهر با حمایت استاندار ساماندهی شود.

 



بر اساس گزارش شبستان؛ در این جلسه مصوب شد اجلاسیه ۱۷ هزار شهیده کشور ۲۲ اسفند؛ سالروز تاسیس بنیاد شهید برگزار شود.

کد خبر 1018781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha