کتاب «رد پای خلیل» توسط نویسنده جهرمی منتشر شد

نعمت اللهی از چاپ و انتشار کتاب «رد پای خلیل» به قلم «عبدالمجید رحمانیان» در شهرستان جهرم خبر داد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کتاب «رد پای خلیل» به همت نویسنده جهرمی «عبدالمجید رحمانیان» داستان زندگی سردار «شهید خلیل مطهرنیا» از خردسالی تا شهادت را روایت کرده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: این کتاب دارای 651 صفحه بوده و در شمارگان هزار نسخه توسط نشر «ناطور» و به همت موسسه فرهنگی «پیام آزادگان» منتشر شده است.

 

وی بیان کرد: آغاز راهی دراز، شکست سکوت، جنگ در طلائیه، زخم خورده های مجنون، نبرد در غرب، همسفر، خلیل در نبردگاه، اندوه پس از خیبر، نبرد مردان خلیل، ماجرای خط شناوه و سردار پا برهنه جنگ برخی از عناوین این کتاب را به خود اختصاص داده است.

 

نعمت الهی ادامه داد: همچنین ضد انقلاب در کمین، رهسپاران ولایت، اندوه خلیل، عملیات کربلای پنج، شلمچه وعده گاه خلیل، جنگ سرنوشت، شهر خلیل، شهادت معراج خلیل، کوچ جنگی به سوی نهر جاسم، سی ام دی ماه 65 پایان رنج ها و... بخش دیگری از عناوین این کتاب است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به اینکه شهید مطهرنیا به عنوان فرمانده طرح و عملیات «لشکر المهدی (عج)» در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در موفقیت های مختلف رزمندگان اسلام داشته است، خاطرنشان کرد: در این کتاب زندگی سراسر معنویت و شجاعت این سردار شهید به خوبی روایت شده است.

 

به گفته نعمت‌اللهی، مطالعه این کتاب، فرصت بی نظیری را برای نگاهی عمیق به رشادت و شهادت یکی از فرمانده‌هان دفاع مقدس، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

 

به گزارش شبستان، «شهید خلیل مطهرنیا» در مهرماه سال 1338در خانواده ای مذهبی در «روستای علی آباد» از توابع شهرستان جهرم دیده به جهان گشود.

 

شهید مطهرنیا پس از گذراندن دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در سال 1357 و در بحبوحه پیروزی انقلاب موفق به اخذ دیپلم شد و یک سال بعد یعنی در سال 1358 بعد از انصراف از دانشگاه (که در جریان انقلاب فرهنگی موقتا تعطیل شده بود) به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهرم در آمد.

 

شهید مطهرنیا که دوران انقلاب در مبارزات مردمی در شهرستان جهرم از جمله تسخیر ژاندارمری و شهربانی و پادگان ارتش نقش فعالی داشت، بعد از انقلاب از بنیان گذاران اصلی بسیج و تشکیل دهندگان گروه های مقاومت این شهرستان بود.

 

بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز از جمله کسانی بود که رهسپار جبهه های حق علیه باطل شد و تا زمان شهادتش در غالب عملیات ها شرکت کرد و در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان و بعد از آن به سمت فرماندهی طرح و عملیات لشکر المهدی (عج) منصوب و تا زمان شهادتش در این سمت باقی ماند.

 

وی در حال گذراندن دوره فرماندهی در تهران بود که عملیات «کربلای چهار» شروع شد و به محض اطلاع خود را به جبهه رساند و در این عملیات شرکت کرد.

 

شهید مطهرنیا که در عملیات های مختلف بارها به شدت مجروح شده بود، سرانجام در تاریخ 30 دی ماه 65 در حالی که مانند آقایش ابا عبدالله (ع) سر بر بدن نداشت به دیدار حضرت دوست شتافت.

 

پیکر مطهر شهید مطهرنیا در نهم بهمن ماه 1365 در شهر جهرم تشییع و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

کد خبر 1018805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha