۷۳ درصد دانش‌آموزان کلاس اول و دوم خراسان جنوبی از آموزش حضوری استقبال کردند

واقعی گفت: ۷۳ درصد دانش آموزان پایه های اول و دومی خراسان جنوبی از بازگشایی مدارس استقبال کرده و در کلاس درس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت اختیاری حضور یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» امروز (۵ بهمن) در حاشیه نشست با وزیر آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش دانش آموزان اول و دوم ابتدایی از اول بهمن ماه به صورت حضوری در دست اجرا است و  ۷۳ درصد دانش آموزان پایه های اول و دومی استان در کلاس های درس مدارس با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی به صورت کاملا اختیاری حضور پیدا کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین بیش از ۴۷ درصد هنرجویان هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای که کار عملی دارند در هنرستان های استان حضور یافتند.

 

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را خط قرمز آموزش و پرورش در خراسان جنوبی است، گفت: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی با وسواس خاصی توسط مدیران مدارس استان مد نظر قرار گرفته و کلاس ها با حداکثر ۱۰ دانش آموز در هر روز و با رعایت کامل فاصل گذاری های اجتماعی تشکیل می شوند.

 

واقعی بیان کرد: آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس های حضوری نیستند، می توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: فضای آموزشی و اداری مدارس قبل، حین و پس از حضور دانش آموزان و مدارس در محیط مدرسه کاملا ضد عفونی می شوند.

 

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به شهرستان زیرکوه است،افزود: هنرآموزان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و فنی و حرفه ای  هنرستان های شهرستان بشرویه نیز بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

 

گفتنی است از ابتدای بهمن ماه برگزاری کلاس های درس برای دانش‌ آموزان اول و دوم دبستان، دروس عملی، شایستگی‌های فنی در شاخه های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی، به صورت حضوری بوده و در مناطق آبی، مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر نیز کاملاً باز  و پذیرای دانش‌‌آموزان در تمام پایه‌های تحصیلی هستند.

کد خبر 1018878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha