تبلیغ، ترویج وایجاد باور دو فریضه امر به معروف ونهی از منکر ضروری است

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: مهم ترین رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تبلیغ، ترویج و ایجاد باور در خصوص این دو فریضه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،  حجت الاسلام «رضا حقیان» امروز(5بهمن) در دیدار با رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، با اشاره به انتخاب حجت الاسلام واالمسلمین صدیقی توسط رهبر گفتند که از روزی که ایشان توسط رهبر به عنوان رییس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: با شروع فعالیت حجت الاسلام صدیقی شاهد تحول زیادی در راستای احیای این دوفریضه الهی هستیم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به برنامه های ستاد استانی امر به معروف ونهی از منکر، بیان کرد: در ستاد استانی تلاش می شود با تبلیغ، ترویج و تبیین در راستای ایجاد باور نسبت به این دو فریضه اقدام شود.

 

 وی ادامه داد: تلاش می شود با بهره گیری از ظرفیت های چون تبلیغ، ترویج و تبیین و همچنین با لسان های مختلف و منابع انسانی قدرتمندی که در بخش های مختلف وجود دارد، این دو فریضه رو به باور تبدیل کنیم.

 

حجت الاسلام حقیان خاطرنشان کرد: اگه این باور به وجود بیاید و نهادینه شود، مانند واجبات دیگر چون نماز، روزه و... نیاز نیست هر بار تذکر داده شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه  در بحث تبلیغ و ترویج کوتاهی شده است، افزود:  برای نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بحث تبلیغ و ترویج در صدا و سیما، فضای مجازی دانشگاه ها  وتریبون های نماز جمعه بر اساس دستورالعمل ها در استان شروع شده است.

 

وی همچنین از تشکیل شوراهای امر به معروف در ادارات و نهادهای استان خبرداد و افزود: در این طرح  در هر اداره از بین افراد شاغل درآن اداره یک شورای امر به معروف و نهی ازمنکر تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام حقیان از ارائه آموزش به شوراهای اداری خبرداد و افزود:  بخشی از آموزش ها به صورت حضوری و بخشی دیگر باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی اراده شده است.

 

وی از اعمال نظارت برعملکرد شوراها خبرداد داد و افزود: با توجه به شرح وظایف شوارهای، ایی شوراها موظف به پیگیری هستند.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان همچنین از احیای این دو فریضه در سطح اصناف و بازاریان خبرداد و افزود: راه اندازی شوراهای امر به معروف ونهی ازمنکر در شورای هیئات مذهبی در سطح استان، بازارهای استان، بانک ها، بیمارستان ها و دادگاه ها در دست اقدام است.

 

وی افزود: شوراهای ایجاد شده در هر بخش بعد از معرفی، توسط شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش های لازم رو فرا می گیرند.

 

حجت الاسلام حقیان بیان کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر بعد از اموزش وارد فاز امر و نهی شده و  اگر جابی برای رفع منکری مشکل داشته باشند برای رفع آن از ظرفیت شوراها بهره گرفته می شود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه با اشاره به ظرفیت گسترده بسیج، افزود: با همکاری بسیج سازندگی گروههای تخصصی در ۱۶عرصه (بهداشت درمان، محیط زیست،عفاف و حجاب، تعلیم تربیت،فرهنگی مذهبی،مسئولین و...) تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: اولین سرشبکه متشکل از گروهی از پزشکان و متخصصین سطح استان تشکیل شده است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد بسیج سازندگی، گفت: از همکاری گرون های تخصصی و معرفی این گروه ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبرداد.

کد خبر 1018965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha