استقبال شورای جوامع جهان اسلام از اقدام سازمان ملل برای حمایت از مکان های مذهبی

شورای جوامع جهان اسلام اقدام پیشگامانه ای را كه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای حمایت از مکان های مذهبی انجام داد،مورد استقبال قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wam»، شورای جوامع جهان اسلام اقدام پیشگامانه ای را كه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای حمایت از مکان های مذهبی انجام داد،مورد استقبال قرار داد.

 

قطعنامه منتشر شده از سوی سازمان ملل برای حمایت از مکان های عبادی و مذهبی مورد تایید کشورهای عربی مانند مصر،عراق،اردن،کویت،یمن،بحرین،سودان،عمان،امارات و فلسطین قرار گرفت.

 

 کشورهای غیرعربی مانند بنگلادش،آفریقای مرکزی،موریتانی،مراکش،نیجریه،پاکستان،فیلیپین و ونزوئولا نیز حمایت خود را از این قطعنامه اعلام کردند.

 

شورای جوامع جهان اسلام قدردانی خود را از این تصمیم که کمتر از یک ماه پس از تصویب پروژه ارائه شده از سوی مصر اتخاذ شد ؛اعلام کرد.

 

پیشنهاد ارائه شده از سوی مصر مبنی بر اعلام روز 4 فوریه به عنوان روز بین المللی برادری انسانی بود.

 

این تحولات پی در پی  در نتیجه تلاش ها برای امضای سند برادری انسانی بین دکتر «احمد الطیب»،شیخ الازهر  و پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان به وجود آمد.

 

شورای جوامع جهان اسلام بر اهمیت ابتکارات کشورهای اسلامی در تغییر فضای فرهنگی و سیاسی جهانی در برهه های حساس تاریخی تاکید کرد.

 

این شورا همچنین بر پایبندی خود به منشور صادر شده در سال 2018  که توسط بیش از 600 سازمان از 142 کشور در سراسر جهان تصویب شد و بسیاری از مفاهیم آن در قطعنامه اخیر سازمان ملل آمده است،تاکید کرد.

کد خبر 1019004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha