۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع برخی مشکلات خوزستان درخواست شده است

نجار گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای رفع برخی مشکلات شهرهای خوزستان درخواست شده که از این رقم ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اهواز و ۵۰ میلیارد تومان برای بندر امام و چمران را داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اسماعیل نجار» ظهر امروز (یکشنبه ۵ بهمن) در نشست ستاد پیشگیری از بحران در خوزستان، با اشاره به حوادث گوناگون رخ داده شده در این استان اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی مشکلات خوزستان است تا از نزدیک بازدیدی از وضعیت داشته باشیم و نیازهای استان را پیگیری کنیم.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران به آبگرفتگی اخیر در برخی شهرهای استان اشاره کرد و افزود: در این راستا اقدامات موثری انجام شده و مشکلات مردم بسیار کمتر از سال گذشته بود و مسئولان استان هم درخواست ۸۰ پمپ به ارزش ۲۴ میلیارد تومان کرده بودند که این اعتبار به فوریت تامین و خرید پمپ ها در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای حل برخی مشکلات شهر خوزستان درخواست تامین شده است تصریح کرد: همچنین وزارت نیرو به منظور ارجای اقدامات ضربتی در زمینه احداث کانال دفع آب‌های سطح درخواست تامین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اهواز و ۵۰ میلیارد تومان برای بندر امام و چمران را داده که این درخواست به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و قول مساعد داده شده که در صورت تامین اعتبار به فوریت اقدامات لازم انجام می‌شود. 

 

نجار اضافه کرد: با توجه به اقدامات موثر انجام شده، امیدواریم شاهد کاهش مشکلات در بحث روان آب‌ها در خوزستان و به ویژه اهواز داشته باشیم.

 

وی عنوان کرد: منازلی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد که بر اثر این روان آب‌ها آسیب ندیدند اما نیازمند نوسازی هستند که از نزدیک بررسی می‌شوند و در حد امکان در این زمینه کمک کنیم.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران ابراز کرد: در پی سیل سال ۹۸ بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان و در زلزله کرمانشاه ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شد که بخشی از این خسارت‌ها به دلیل هزینه نکردن در زمینه پیشگیری است.

 

وی یاد آور شد: اگر قبل از وقوق سیل دایک‌های حفاظتی و سیل بندها تقویت می‌شدند به روستاهای زیادی آسیب وارد نمی‌شد و خواسته ما این است که فردی زیر سقف جان خود را از دست ندهد.

 

کد خبر 1019011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha