فراخوان  نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران منتشر شد

زارع از برگزاری نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران ششمین دوره جایزه فیروزه خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند تا پایان ۳۰بهمن ماه جاری از طریق ورود به سایت جشنواره به آدرس jayezehfiroozeh.irنسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«عباس زارع» امروز(۵بهمن) در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره کالای فرهنگی مازندران ششمین دوره جایزه فیروزه بیان کرد: در استان مازندران جای این جشنواره خالی بود، اهداف برگزاری این جشنواره در راستای پیرامون ترویج کالای فرهنگی است‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه اهداف جشنواره در سه بخش؛ ترویج، تولید و مصرف محصولات فرهنگی، ارتقای کسب و کارهای فرهنگی و توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های این حوزه زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان است، تصریح کرد: علاقمندیم که با انتشار این فراخوان استقبال گسترده ای از فعالان حوزه فرهنگ و هنر مازندران را شاهد باشیم و بتوانیم به بهانه این جشنواره پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشیم.

 

وی یادآور شد: نکته قابل توجه در کشور این است که ما توانمندی های خوبی را در حوزه فرهنگی و هنری داریم که در بخش مصرف می‌توانیم این را به رویت کسانی که در این حوزه فعال هستند برسانیم.

 

زارع با بیان اینکه علاقه مندان می توانند تا پایان ۳۰بهمن ماه جاری از طریق ورود به سایت جشنواره به آدرس jayezehfiroozeh.irنسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام نمایند، گفت: بارار فروش ما مملو از آثار مختلف از کشورهای دیگر است که جای نگرانی دارد با توجه به ظرفیت و فضا در استان و کشور باید بتوانیم به بهانه‌های مختلف بین مصرف کننده و تولیدکننده آشتی ایجاد کنیم و نکته قابل تامل این است که ما نتوانستیم در این بخش موفق باشیم خوب معرفی و عرضه کنیم و جامعه هدف را شناسایی کنیم.

 

وی اضافه کرد: طی جلسه ای در انجمن مد و لباس طرح‌های عالی ارائه شد اما در بحث تولید به شدت گلایه مند بودند از این که رغبتی وجود ندارد فروشندگان هم مشکلاتی دارند که باعث دلسردی شده ما با این اقدامات فرهنگی امیدواریم در این حوزه موثر باشیم.

زارع خاطرنشان کرد: کالاهای فرهنگی شامل صنایع دستی بومی که مصرفی و کاربردی باشد، همچون سفال، نگارگری، منبت، معرق، زیور آلات و سایر محصولات فرهنگی با اولویت توجه به ارزش‌های فرهنگ اسلامی ایرانی، بهره‌برداری از نمادهای ملی و بومی، خلاقیت در طراحی و استفاده به‌جا از عناصر بصری، عدم کپی برداری از نمونه‌های خارجی و کارآفرینی و ارزش آفرینی در فراخوان آمده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به مشکلات و معضلات مالی این نهاد، گفت: با این تفاسیر سعی کردیم این جشنواره برای فعالان در این حوزه جذابیت داشته باشد، جوایز قابل توجهی هم در نظر گرفته شده، به نفر اول لوح تقدیر تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر تندیس ۲۰ میلیون میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر تندیس و ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

 

زارع زمان داوری آثار را ۵اسفندماه امسال اعلام کرد و عنوان کرد: امیدواریم بعد از انتشار فراخوان بعد از دریافت آثار و داوری بتوانیم پل ارتباطی خوبی بین طراحان و تولیدکنندگان ایجاد کنیم با اداره صمت هماهنگ‌ کردیم تا از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و حلقه گم شده بین طراحان و تولیدکنندگان پیدا شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش داریم در شرایطی مناسب با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آئین اختتامیه این جشنواره در بازه زمانی ۵تا ۱۰اسفند ماه سال جاری برگزار شود، اعلام کرد: برگزاری این جشنواره با هدف شناخت هنرمندان در حوزه‌های مختلف و ایجاد پل ارتباطی دستگاه‌های نظارتی و تولیدکنندگان در دستور کار قرار گرفته، چرا که ایجاد این فضای آشتی و حمایت از طراحان و ایده‌پردازان خوب استان ضرورت دارد اگر توجه نکنیم تهاجم فرهنگی غالب خواهد شد، از نهادهای مربوط در این حوزه تقاضای حمایت داریم.

کد خبر 1019015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha