تاخیر در بررسی پرونده مسلمانان روهینگیا در دادگاه لاهه

تصمیم نهایی در دادگاه کیفری بین المللی سازمان ملل واقع در لاهه در کشمکش حقوقی علیه میانمار به اتهام نسل کشی مسلمانان روهینگیا ممکن است به تاخیر بیفتد زیرا این دادگاه ابتدا قرار است رای خود را در مورد اعتراضات میانمار صادر کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، تصمیم نهایی در دادگاه کیفری بین المللی سازمان ملل واقع در لاهه در کشمکش حقوقی علیه میانمار به اتهام نسل کشی مسلمانان روهینگیا ممکن است به تاخیر بیفتد زیرا این دادگاه ابتدا قرار است رای خود را در مورد اعتراضات میانمار صادر کند.

 

در خلاصه حقوقی تهیه شده توسط مرکز عدالت جهانی مستقر در نیویورک داده  بیان شده است،اعتراضات میانمار مبنی بر این است که آیا کشور آفریقایی گامبیا واجد شرایط تشکیل پرونده نوامبر 2019 که  ادعا می کند جنایات های میانمار علیه روهینگیا در راخین کنوانسیون «پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی» را نقض می کند هست یا خیر ؟

 

رای نهایی دادگاه بین المللی لاهه در مورد اینکه آیا میانمار کنوانسیون نسل کشی را نقض کرده است و بنابراین چه خسارت هایی باید بدهد حداقل یک سال به تاخیر می افتد.

 

میانمار پرونده ای را که گامبیا در نوامبر 2019 به دادگاه دیوان بین المللی حقوق بشر ارائه کرد و در آن میانمار را به اتهام نقض کنوانسیون نسل کشی به چالش کشید،قبول ندارد .

 

محتوای اعتراضات میانمار هنوز آشکار نیست اما دادگاه بین المللی لاهه نگرانی های مطرح شده توسط دولت متهم به نسل کشی را در جلسات دادرسی دسامبر گذشته مورد بررسی قرار داد.

 

این مخالفت ها توانایی گامبیا را در طرح شکایت نسل کشی علیه دولت میانمار به چالش می کشد.

 

این در حالی است که نه تنها گامبیا بلکه بسیاری از سازمان های بین المللی و حقوق بشری در جهان بر نسل کشی مسلمانان روهینگیا از سوی دولت میانمار صحه گذاشته و بارها این نسل کشی را محکوم کرده اند.

کد خبر 1019018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha